Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Pt wrz 22, 2017 11:59 am

powinność względem pacjentów 
Autor Wiadomość
Milczek
Milczek

wyznanie: nie chcę podawać
Odpowiedz z cytatem
Post powinność względem pacjentów
Szczęść Boże mam pytanie w sprawie odpowiedzialności zawodowej.
Jestem lekarzem w tamtym roku skończyłem studia, mam żonę. Od wielu lat całe nasze życie podporządkowujemy temu żeby się uczyć, nie licząc świąt, krótkich wyjazdów do rodziny zwykle raz w miesiącu na dzień żeby nie zaniedbać kontaktów, i paru dni po wyjątkowo ciężkich egzaminach, uczymy się codziennie od kiedy nie jesteśmy w pracy do wieczora a w weekendy cały dzień, wszystko jest tak układane żeby było więcej czasu na naukę, jakieś domowe obowiązki robimy w przerwach lub wieczorem gdy nie ma już siły na naukę, rano szykujemy obiad do termosu i zjadamy go w samochodzie w drodze z pracy do domu o to pozwala oszczędzić czas, unikamy spotkań wieczornych ze znajomymi bo jak się nie wyśpimy to ciężko się uczyć na następny dzień itp...
Pisze o tym jak wygląda codzienność bo już nie mam na to siły, kiedyś myślałem że człowiek da z siebie wszystko na studiach a potem trzeba będzie się tylko trochę douczać, ale nic bardziej mylnego. wiedzy medycznej jest tyle że nigdy nawet wąsko się specjalizując nie przyswoi się wszystkich informacji, a każda informacja jaką się ma w głowie zmniejsza ryzyko że kogoś się przez niewiedzę skrzywdzi i choć do ideału się no dojdzie to chyba muszę do niego dążyć prawda?.
Chciałbym służyć ludziom i robić to odpowiedzialnie ale chciałbym też móc założyć rodzinę, móc czasem odpocząć i cieszyć się życiem ale nie wiem czy jeśli zacznę odpoczywać to poradzę sobie kiedyś z wyrzutami sumienia jak kiedyś skrzywdzę kogoś kto będzie pod moją opieką (a to się prędzej czy później musi zdarzyć bo każdy człowiek popełnia błędy)