Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest N lip 22, 2018 7:10 am



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
 Jak rozumieć 1Tm 2,5. 
Autor Wiadomość
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 14, 2010 12:50 pm
Posty: 13640
Lokalizacja: Rzeczpostpolita Polska
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik w pełnej łączności z papieżem
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Jak rozumieć 1Tm 2,5.
Gregor napisał(a):
Yarpen Zirgin napisał(a):
Jak to nie cytowali? W Liście Judy (Jud 1, 14) masz cytat z apokryficznej Księgi Henocha (1,9).

Wyjątek, który potwierdza regułę i fakty.

Nie, proszę pana. Niezbity fakt, który zaprzecza tezie, iż w Biblii znajdziesz tylko cytaty z ksiąg spisanych z natchnienia Ducha Świętego. :D0

Cytuj:
Yarpen Zirgin napisał(a):
Wracając do tej kwestii, to warto zauważyć, że Chrystus i Apostołowie nie cytowali też paru ksiąg, które uznajesz za kanoniczne (np. Koheleta czy Ezdrasza). To, że jakaś księga była lub nie była cytowana, to jeszcze nie jest wyznacznik tego, że została lub nie została spisana z natchnienia Ducha Świętego.

Wszystkie księgi ST posiadają spójność co do przekazywanych prawd(...)

Czytałeś kiedykolwiek opisy stworzenia świata czy potopu? Bo patrząc na to, to szczerze wątpię, abyś to zrobił...


Cytuj:
(...)a apokryfy albo kopiują z ksiąg wcześniejszych,(...)

Nie znam apokryfów, więc się nie wypowiem.


Cytuj:
- czary i magia [Tob.6.4,7,8][itd]
Na tę powtórkę odpowiem Ci cytatem z Sajmona:
Cytuj:
Nieprawda.

1.Żadna magia.To teraz zobacz do Nowego Testamentu : "To powiedziawszy splunął na ziemię, uczynił błoto ze śliny i nałożył je na oczy niewidomego, i rzekł do niego: Idź, obmyj się w sadzawce Siloam - co się tłumaczy: Posłany. On więc odszedł, obmył się i wrócił widząc" (J 9:6-7) Jezus też zastosował tutaj czary i magię, bo splunął na ziemię, zrobił błoto ze śliny i kazał je nałożyć mu na oczy a potem obmyć się w sadzawce ?

No to przecież istna magia...

2."człowiek dostępuje usprawiedliwienia na podstawie uczynków, a nie samej tylko wiary" (Jk 2:24) Jałmużna to jeden z dobrych uczynków miłości bliźniego, które podkreślają dynamizm wiary w życiu praktycznym. Taka "miłość zakrywa wiele grzechów" (1 P 4,8)

Naukę tą potwierdzają takie pisma chrześcijańskie np. "Didache" 4,6 "Jeśli coś masz dzięki pracy rąk twoich, oddaj to na okup twoich grzechów". i "List do Filipian" Polikarpa: "Kiedy możecie czynić dobrze, nie zwlekajcie, bo „jałmużna wyzwala od śmierci" (10:2)

3.Modlitwa za zmarłych nie jest sprzeczna z innymi pismami, znowu wymyślasz.

4.Nie żartuj sobie,mam ci zacząć cytować fragmenty ST które nakazują masowe morderstwa ?

Są sprzeczne z nauczaniem protestanckim, a nie Jezusa czy apostołów.

_________________
"W Tobie Panie zaufałem, nie zawstydzę się na wieki."


So sty 13, 2018 10:32 am
Zobacz profil WWW
Dyskutant
Dyskutant

Dołączył(a): So gru 16, 2017 8:50 pm
Posty: 300
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik w pełnej łączności z papieżem
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Jak rozumieć 1Tm 2,5.
Gregor napisał(a):
lajkonik.2 napisał(a):
Skąd wiesz o czym rozmawiał Pan Jezus? Pokaz gdzie to można wyczytać że rozmawiał tylko o swojej śmierci?

[Łk.9.30-31]:30. I oto dwaj mężowie rozmawiali z nim, a byli to Mojżesz i Eliasz, 31. Którzy ukazali się w chwale i mówili o jego zgonie, który miał nastąpić w Jerozolimie


To co się naprawdę wydarzyło na Górze Tabor, tego Ewangelista Łukasz nie może wiedzieć, a to dlatego że nie wiedzieli sami uczniowie którzy tam przebywali. To jest prawda że Ewangelista Łukasz zapisał że Pan Jezus rozmawiał z Mojżeszem i Eliaszem o Jego odejściu z Jerozolimy ale nie jest to cała prawda, co tam się wydarzyło. Pan Jezus wziął ich z sobą na górę - czytamy w tej Ewangelii - "aby się modlić" (Łk 9,28). Z całą pewnością Jezus modlił się długo, bo Ewangelista zapisuje, że uczniowie okazali się bardzo gnuśnymi towarzyszami modlitwy i w końcu posnęli (Łk 9,32). Przemienienie Jezusa zaczęło się w czasie ich snu i uczniowie byli świadkami jedynie cząstki tego, co było dla nich przeznaczone na tej górze. Więc pisanie że Mojżesz i Eliasz rozmawiali Tylko o Jego śmierci jest dużym nieporozumieniem. Góra Tabor miała umocnić przynajmniej trzech uczniów w wierze, tak się jednak nie stało, ale to jest już inny temat.

Gregor napisał(a):
lajkonik.2 napisał(a):
No własnie pokaz gdzie Apostołowie zabraniają zwracać sie do Maryi, i do świętych ?

Nauczają do kogo mamy się zwracać. Uczeń zaś trzyma się nauki chyba, że wymyśla sobie swoją.


Nie podałeś zakazu zwracania się do Maryi przez Apostołów. Sam Zbawiciel na Krzyżu powierzył Ją nam jako naszą Matkę. Ustanowił Ja Matką każdego ucznia. Jeżeli każdego ucznia to i Matka Kościoła. A jeżeli jest Matką Kościoła, to nie tylko że możemy się do Niej zwracać, ale powinniśmy się do Niej zwracać.

Gregor napisał(a):
lajkonik.2 napisał(a):
Ja zostałem ustanowiony głosicielem i apostołem - mówię prawdę, nie kłamię - nauczycielem pogan we wierze i prawdzie". Zatem jest on pośrednikiem między poganami, a Bogiem, z samego ustanowienia boskiego. I każdy z nas też takim pośrednikiem powinien być.
Ok., ale w znaczeniu przekazania Dobrej Nowiny, ale dotyczy to relacji miedzy żyjącymi na ziemi ludźmi, a nie w zaświatach.


Dotyczy to między żyjącymi na ziemi a Bogiem. To poświadcza św, Paweł, jest on pośrednikiem między poganami, a Bogiem, z samego ustanowienia boskiego. I to poświadcza Sam Pan Jezus czyżbyś był mądrzejszy od Niego? (15) Idź - odpowiedział mu Pan - bo wybrałem sobie tego człowieka za narzędzie. On zaniesie imię moje do pogan i królów, i do synów Izraela. (16) I pokażę mu, jak wiele będzie musiał wycierpieć dla mego imienia. (17) Wtedy Ananiasz poszedł. Wszedł do domu, położył na nim ręce i powiedział: Szawle, bracie, Pan Jezus, który ukazał ci się na drodze, którą szedłeś, przysłał mnie, abyś przejrzał i został napełniony Duchem Świętym.(Dzieje Apost. 9: 15-17)

Gregor napisał(a):
lajkonik.2 napisał(a):
Aniołowie i święci modlą się za nas.Szczególnie wyraźnie mówi o tym Bóg w Księdze Jeremiasza: [color=#0000BF]Nawet gdyby Mojżesz i Samuel stanęli przede Mną, serce moje nie skłoniłoby się ku temu ludowi. Wypędź ich sprzed mojego oblicza i niech odejdą! (Jr 15,1).

Ten fragment mówi o czymś zupełnie innym.
Właśnie mówi o tym, że ludzkie wstawiennictwo, gdyby nawet istniało, to nie ma wpływu na decyzje Pana Boga


Ja jeszcze coś więcej napisałem . Dlaczego nie odpowiedziałeś na całość. Nigdzie nie pisałem o ludzkim wstawiennictwie, tylko pisałem o świętych wstawiennictwie. A ten Fragment mówi wyraźnie że święci wstawiają się za nami



To że święci wstawiają się za nami u Boga można przeczytać w: (2 Mch 15,11-14). Oniasz, dawny arcykapłan, człowiek największej dobroci, skromny w obejściu, łagodnych obyczajów, pełen godności w słowach, a od dziecka dbający o zachowanie każdej cnoty, on to właśnie wyciągał ręce i modlił się za cały naród żydowski. Potem w ten sam sposób ukazał się mąż, który wyróżniał się siwizną i majestatem, a otaczało go podziwu godne i wspaniałe dostojeństwo. Oniasz zabierając głos, powiedział: "To jest przyjaciel naszych braci, który wiele modli się za naród i za całe święte miasto, Jeremiasz, Boży prorok" (2 Mch 15,11-14).


A to że Aniołowie wstawiają się za nami można przeczytać w: (Za 1,12) (Tob 12,12).(Ap 8,3-4; por. 5,8) (Jr 15,1).

Panie Zastępów - woła anioł Pański w Księdze Zachariasza - czy długo jeszcze nie przebaczysz Jerozolimie i miastom Judy, na które gniewasz się już lat siedemdziesiąt? (Za 1,12).

Przyłączenie się aniołów do naszych modlitw w Księdze Tobiasza oraz w Apokalipsie przedstawione jest w obrazie zanoszenia tych modlitw do Boga.
Gdy ty i Sara modliliście się - mówi anioł Rafał o swojej obecności w życiu tej rodziny - ja przypominałem błagania wasze przed majestatem Pańskim (Tob 12,12).


Podobnie anioł z Apokalipsy, który otrzymał wiele kadzideł, aby dał je w ofierze jako modlitwy wszystkich świętych, na złoty ołtarz, który jest przed tronem. I wzniósł się dym kadzideł, jako modlitwy świętych, z ręki anioła przed Bogiem (Ap 8,3-4; por. 5,8).

Aniołowie i święci modlą się za nas.Szczególnie wyraźnie mówi o tym Bóg w Księdze Jeremiasza: Nawet gdyby Mojżesz i Samuel stanęli przede Mną, serce moje nie skłoniłoby się ku temu ludowi. Wypędź ich sprzed mojego oblicza i niech odejdą! (Jr 15,1).


So sty 13, 2018 3:19 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Pn lut 28, 2005 11:53 pm
Posty: 1471
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Jak rozumieć 1Tm 2,5.
lajkonik.2 napisał(a):
Dlaczego zatem my nazywamy Maryję naszą Pośredniczką?

Dlatego, ze to wydaje fantastyczne owoce.
- W polskiej tradycji bylo np. spiewanie litanii pod kapliczkami na rozstajnych drogach. I niech mi ktos powie ze to nie wydaje dobrych owocow.
- Pielgrzymki. I niech mi ktos powie ze to nie wydaje dobrych owocow.
- Ave Maria. Wystarczy posluchac wykonan Schuberta, Filipinek, Amira Willighagen (skad w ateistycznej Holandii taki cud?), Wola caly swiat, Rubika. I innych. Ja sluchajac ktorejkolwiek interpretacji wiem jak wyglada niebo. I niech ktos mi powie ze to nie wydaje dobrych owocow - wystarczy obejrzec lub poczytac komentarze na youtube.
I szkoda naszych przyjaciol ze w tej kopalni widza tylko jeden diament. Co prawda najwiekszy ale jakis taki osamotniony.


So sty 13, 2018 5:57 pm
Zobacz profil
Dyskutant
Dyskutant

Dołączył(a): N lip 09, 2017 2:35 am
Posty: 163
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik w pełnej łączności z papieżem
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Jak rozumieć 1Tm 2,5.
Gregor napisał(a):
Tak się składa, że Mojżesz nie został wzięty do nieba i Biblia jasno o tym mówi [V Mojż.34.5-6]:5 I umarł tam Mojżesz, sługa Pana, w ziemi moabskiej, zgodnie ze słowem Pana.
6 I pogrzebał go w dolinie, w ziemi moabskiej naprzeciw Bet-Peor; a nikt nie zna po dziś dzień jego grobu.

Taki jest fakt.


Zacznij dyskutować z tym, co napisałem, a nie z tym co sobie wymyśliłeś jako rzekomo moje zdanie.NIE napisałem że Mojżesz został wniebowzięty, ale że apostołowie cytowali z księgi zwanej "Wniebowzięcie Mojżesza"

Chodzi o fragment Jud 1:9 który został zaczerpnięty z apokryficznej księgi pt."Wniebowzięcie Mojżesza"

Gregor napisał(a):
Zanim powstała Księga Mądrości taki obraz jest przedstawiony w [Jer.1.6]:6 Czy nie mogę postąpić z wami, domu Izraela, jak garncarz? - mówi Pan. Oto jak glina w ręku garncarza, tak wy jesteście w moim ręku, domu Izraela!
Syrach zwyczajnie skopiował i opisał kawałek proroctwa.


Bzdura.U Jeremiasza którego cytujesz nie ma nic na temat na temat naczyń na zaszczytny i niezaszczytny użyte.Zacytujmy najpierw Rz 9:21 i porównajmy: "Czyż garncarz nie ma mocy nad gliną i nie może z tej samej zaprawy zrobić jednego naczynia ozdobnego, drugiego zaś na użytek niezaszczytny?"

Teraz Mdr 15:7 " "I z tej samej gliny ulepił tak naczynia służące do celów szlachetnych, jak do przeciwnych - wszystkie podobnie. Jaki zaś będzie użytek jednego lub drugiego - rozstrzyga garncarz."

I w końcu zacytowany przez ciebie Jer 1:6 "Czy nie mogę postąpić z wami, domu Izraela, jak garncarz? - mówi Pan. Oto jak glina w ręku garncarza, tak wy jesteście w moim ręku, domu Izraela!

Gdzie u Jeremiasz masz coś na temat naczyń na zaszczytny i niezaszczytny użytek? NIE ma tu nic takiego, natomiast jest o tym jasno napisane w Księdze Mądrości 15:7 z której św.Paweł zaczerpnął ten obraz.

Gregor napisał(a):
O tym czytamy już w Jer.10.14, Ps.106.20, V Mojz.4.15-19.
To są prawdy skopiowane, a nie żadna nowość.


Tak jak wyżej. Sprawdzmy to.Najpierw Rz 1:21,23

"Ponieważ, choć Boga poznali, nie oddali Mu czci jako Bogu ani Mu nie dziękowali, lecz znikczemnieli w swoich myślach i zaćmione zostało bezrozumne ich serce. Podając się za mądrych stali się głupimi I zamienili chwałę niezniszczalnego Boga na podobizny i obrazy śmiertelnego człowieka, ptaków, czworonożnych zwierząt i płazów"

Teraz Mdr 11:15 "A za nierozsądne wymysły ich nieprawości, którymi zwiedzeni czcili nierozumne gady i marne bydlęta, zesłałeś na nich w odwet mnóstwo nierozumnych zwierząt"

A teraz zacytowane przez ciebie teksty:

Jer 10:14 "Ograniczony pozostaje każdy człowiek bez wiedzy, wstydzić się musi każdy złotnik z powodu bożka. Utoczył bowiem podobizny, które są kłamstwem i nie ma w nich [życiodajnego] tchnienia."

Ps 106:20 " Zamienili swą Chwałę na wizerunek cielca jedzącego siano."

V Mojz.4.15-19 "A tak strzeżcie pilnie dusz waszych, (gdyżeście nie widzieli żadnego podobieństwa, dnia, którego mówił Pan do was na Horebie z pośrodku ognia, Abyście się snać nie popsowali, i nie czynili sobie rytego bałwana, albo obrazu wszelkiego podobieństwa, kształtu mężczyzny albo niewiasty;Albo kształtu jakiego zwierzęcia, które jest na ziemi, kształtu wszelkiego ptaka skrzydlastego, który lata po powietrzu;ształtu wszystkiego tego, co się płaza po ziemi, kształtu wszelkiej ryby, która jest w wodzie pod ziemią.Ani podnoś oczu swych ku niebu, żebyś widząc słońce i miesiąc, i gwiazdy ze wszystkiemi zastępy niebieskiemi, nie dał się uwieść, abyś się im kłaniał, i służyłbyś im, ponieważ je oddał Pan, Bóg twój, na posługę wszystkim ludziom pod wszystkiem niebem."

Jak na dłoni widać, z jakiej Księgi Paweł czerpał pisząc w Rz 1:21,23, jak byk stoi że jest to wzięte z Mdr (11:15)

Gregor napisał(a):
Ten fragment pochodzi z Ps.22.8-9, który był napisany na długo przed K.Mdr.
Znowu mamy skopiowany fragment.
Tak więc księga Syracha zawiera skopiowane fragmenty, a nie oryginalne natchnione słowo.


Następna bzdura.Potrafisz czytać ze zrozumieniem ?

Mt 27:43 "zaufał Bogu: niechże Go teraz wybawi, jeśli Go miłuje. Przecież powiedział: "Jestem Synem Bożym"

Mdr 2:17,20 "Zobaczmyż, czy prawdziwe są jego słowa, wybadajmy, co będzie przy jego zejściu. Bo jeśli sprawiedliwy jest synem Bożym, Bóg ujmie się za nim i wyrwie go z ręki przeciwników. Dotknijmy go obelgą i katuszą, by poznać jego łagodność i doświadczyć jego cierpliwości. Zasądźmy go na śmierć haniebną, bo - jak mówił - będzie ocalony".

Gdzie masz w Psalmie 22.8-9 coś o tym, że jeśli Jezus jest Synem Bożym, to Bóg go wybawi. ? Nie ma tutaj ani słowa o tym, że jeśli Jezus jest Bożym Synem to Bóg go wybawi.Nie ma też ani słowa o proroczej śmierci Chrystusa na krzyżu o której czytamy w Księdze Mądrości :"Zasądźmy go na śmierć haniebną, bo - jak mówił - będzie ocalony"

Gregor napisał(a):
Staje się to oczywiste jeśli spojrzymy na jakie księgi powoływał się Jezus gdy rozmawiał z uczniami po swoim zmartwychwstaniu [Łk.24.44]:Potem rzekł do nich: To są moje słowa, które mówiłem do was, będąc jeszcze z wami, że się musi spełnić wszystko, co jest napisane o mnie w zakonie Mojżesza i u proroków, i w Psalmach.
W tych księgach zostało napisane wszystko.
Jakoś pominął K.Mdr. - zapomniał?


Chrystus wymienił grupy ksiąg według podziału Żydowskiego. Nie podał, jakie księgi w ich skład wchodzą W której księdze Starego Testamentu, zapisano listy ksiąg składających się na grupy określane jako "Tora", "Prorocy" i "Pisma"? Czy możesz podać dokładny namiar na to miejsce (księga, rozdział, werset) ?

Gregor napisał(a):
Ten fragment odnosi się do I Mojż.22.1-19...


Jeszcze raz, bo widzę że dalej nie przebiła się do ciebie ta informacja:

"Chcesz zaś zrozumieć, nierozumny człowieku, że wiara bez uczynków jest bezowocna? Czy Abraham, ojciec nasz, nie z powodu uczynków został usprawiedliwiony, kiedy złożył syna Izaaka na ołtarzu ofiarnym? Widzisz, że wiara współdziałała z jego uczynkami i przez uczynki stała się doskonała. I tak wypełniło się Pismo, które mówi: Uwierzył przeto Abraham Bogu i poczytano mu to za sprawiedliwość, i został nazwany przyjacielem Boga. Widzicie, że człowiek dostępuje usprawiedliwienia na podstawie uczynków, a nie samej tylko wiary Podobnie też nierządnica Rachab, która przyjęła wysłanników i inną drogą odprawiła ich, czy nie dostąpiła usprawiedliwienia za swoje uczynki? Tak jak ciało bez ducha jest martwe, tak też jest martwa wiara bez uczynków."

Gregor napisał(a):
Jakub pisze o uczynkach potwierdzających wiarę, a Ap. Paweł o usprawiedliwieniu na podstawie tylko wiary. To zasadnicza różnica.


Jakub piszę, że człowiek zostaje usprawiedliwiony także na podstawie uczynków, a nie samej tylko wiary, jak to głosi wasz dogmat pt "sola fide"


N sty 14, 2018 5:17 am
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Wt lip 28, 2015 7:34 pm
Posty: 2212
Płeć: mężczyzna
wyznanie: chrześcijanin, protestantyzm
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Jak rozumieć 1Tm 2,5.
lajkonik.2 napisał(a):
To co się naprawdę wydarzyło na Górze Tabor, tego Ewangelista Łukasz nie może wiedzieć, a to dlatego że nie wiedzieli sami uczniowie którzy tam przebywali.

To bez znaczenia. Przekazał z natchnienia Ducha Św. to,co Bóg chciał nam powiedzieć o tym wydarzeniu. Poza tym na ten opis powołuje się również Ap. Piotr pisząc do chrześcijan [II Piotra 1.17-19]:17. Wziął On bowiem od Boga Ojca cześć i chwałę, gdy taki go doszedł głos od Majestatu chwały: Ten jest Syn mój umiłowany, którego sobie upodobałem.
18. A my, będąc z nim na świętej górze, usłyszeliśmy ten głos, który pochodził z nieba.19. Mamy więc słowo prorockie jeszcze bardziej potwierdzone, a wy dobrze czynicie, trzymając się go niby pochodni, świecącej w ciemnym miejscu, dopóki dzień nie zaświta i nie wzejdzie jutrzenka w waszych sercach.

I tego mamy się trzymać, a nie wymyślać sobie co tam jeszcze się wydarzyło.
lajkonik.2 napisał(a):
To jest prawda że Ewangelista Łukasz zapisał że Pan Jezus rozmawiał z Mojżeszem i Eliaszem o Jego odejściu z Jerozolimy ale nie jest to cała prawda, co tam się wydarzyło. Pan Jezus wziął ich z sobą na górę - czytamy w tej Ewangelii - "aby się modlić" (Łk 9,28). Z całą pewnością Jezus modlił się długo, bo Ewangelista zapisuje, że uczniowie okazali się bardzo gnuśnymi towarzyszami modlitwy i w końcu posnęli (Łk 9,32). Przemienienie Jezusa zaczęło się w czasie ich snu i uczniowie byli świadkami jedynie cząstki tego, co było dla nich przeznaczone na tej górze. Więc pisanie że Mojżesz i Eliasz rozmawiali Tylko o Jego śmierci jest dużym nieporozumieniem.

Biblia mówi jasno o czym rozmawiali i to jest dla nas najistotniejsze. Widocznie Pan Bóg uznał za stosowne nie informować nas o niczym więcej.
lajkonik.2 napisał(a):
Nie podałeś zakazu zwracania się do Maryi przez Apostołów.

Nie ma też zakazu zwracania się do np. Mahometa. I to ma być podstawą, aby się do niego zwracać? :mrgreen: Twoje założenie jest zwyczajnie bez sensu.
Tu nie chodzi o zakazy tylko o rzeczywistość Nowego Przymierza, w którym Jezus jest pełnią wszystkiego. i nikogo więcej nie trzeba. Takie jest nauczanie apostolskie.


So sty 20, 2018 5:16 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Pn lut 28, 2005 11:53 pm
Posty: 1471
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Jak rozumieć 1Tm 2,5.
Gregor napisał(a):
Jezus jest pełnią wszystkiego. i nikogo więcej nie trzeba. Takie jest nauczanie apostolskie.

Ooo przepraszam. Trzeba.
Rodzicow, nauczycieli, kolegow, srodowiska i wszystkiego co nas ksztaltuje.
Nauczaniem apostolskim mozesz sie nie podpierac.


So sty 20, 2018 5:35 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Wt lip 28, 2015 7:34 pm
Posty: 2212
Płeć: mężczyzna
wyznanie: chrześcijanin, protestantyzm
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Jak rozumieć 1Tm 2,5.
Sajmon napisał(a):
Chodzi o fragment Jud 1:9 który został zaczerpnięty z apokryficznej księgi pt."Wniebowzięcie Mojżesza"

Tak się składa, że istnieje inna interpretacja tego fragmentu.
Juda posłużył się alegorią. Zgodnie z tym wyjaśnieniem zwrot „ciało Mojżesza” należy rozumieć symbolicznie jako naród wybrany, czyli po prostu Lud Izraela. Kościół określany jest jako Ciało Chrystusa, ponieważ wszyscy zostaliśmy ochrzczeni w Chrystusie. Analogicznie Izrael mógł być nazwany Ciałem Mojżesza, skoro Izraelici, przechodząc przez morze, zostali ochrzczeni w imię Mojżesza [1 Kor 10,1- 2]. To podejście koresponduje z [Zach.3.1-3].
Mamy więc do wyboru dwie opcje.
Sajmon napisał(a):
Bzdura.U Jeremiasza którego cytujesz nie ma nic na temat na temat naczyń na zaszczytny i niezaszczytny użyte.

Nic nie szkodzi. Chodzi o to, że odwołań do gliny i garncarza jest więcej poza Mdr., która czerpie z wcześniej napisanych ksiąg natchnionych.

Podobnie z innymi fragmentami również odnoszącymi się do Jezusa i Jego śmierci. Jezus wyraźnie zaznaczył w jakich księgach jest napisane wszystko na Jego temat [Łk.24.44]:Potem rzekł do nich: To są moje słowa, które mówiłem do was, będąc jeszcze z wami, że się musi spełnić wszystko, co jest napisane o mnie w zakonie Mojżesza i u proroków, i w Psalmach.
Jakoś Pan Jezus pominął Mdr. - zapomniał?


So sty 20, 2018 5:51 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Wt lip 28, 2015 7:34 pm
Posty: 2212
Płeć: mężczyzna
wyznanie: chrześcijanin, protestantyzm
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Jak rozumieć 1Tm 2,5.
robaczek2 napisał(a):
Ooo przepraszam. Trzeba.
Rodzicow, nauczycieli, kolegow, srodowiska i wszystkiego co nas ksztaltuje.
Nauczaniem apostolskim mozesz sie nie podpierac.

No widzisz:ja o niebie, a Ty o chlebie. :-D


So sty 20, 2018 5:55 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Pn lut 28, 2005 11:53 pm
Posty: 1471
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Jak rozumieć 1Tm 2,5.
Gregor napisał(a):
No widzisz:ja o niebie, a Ty o chlebie. :-D

Niezupelnie. "Nikogo więcej nie trzeba" jest jednym z typowych przykladow wyrazen stosowanych przez ojca klamstwa. Chyba ze chcesz mu podlegac.

Dlaczego - dlatego, ze w podtekscie dzieci ojca klamstwa
(mam na mysli wszelkiej masci pastorow oszukujacych swych sluchaczy) wmawiaja swoim poddanym ze tylko ich wykladnia jest sluszna.
Bo tak mowi Pismo (czytaj - ich interpretacja Pisma).
Dalej "nikogo wiecej nie trzeba" oznacza wykreslamy nauczycieli Kosciola np. Papieza oraz wszystkich zmarlych swiadkow wiary np. sw. Jana Pawla II Wielkiego. "Nasladujcie ich wiare" nie istnieje bo tylko "nikogo wiecej nie trzeba"


So sty 20, 2018 6:48 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Wt lip 28, 2015 7:34 pm
Posty: 2212
Płeć: mężczyzna
wyznanie: chrześcijanin, protestantyzm
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Jak rozumieć 1Tm 2,5.
robaczek2 napisał(a):
Niezupelnie. "Nikogo więcej nie trzeba" jest jednym z typowych przykladow wyrazen stosowanych przez ojca klamstwa. Chyba ze chcesz mu podlegac.

Dlaczego - dlatego, ze w podtekscie dzieci ojca klamstwa
(mam na mysli wszelkiej masci pastorow oszukujacych swych sluchaczy) wmawiaja swoim poddanym ze tylko ich wykladnia jest sluszna.
Bo tak mowi Pismo (czytaj - ich interpretacja Pisma).
Dalej "nikogo wiecej nie trzeba" oznacza wykreslamy nauczycieli Kosciola np. Papieza oraz wszystkich zmarlych swiadkow wiary np. sw. Jana Pawla II Wielkiego. "Nasladujcie ich wiare" nie istnieje bo tylko "nikogo wiecej nie trzeba"

Bardzo słuszny wywód, ale ja pisałem w zupełnie innym kontekście. A kontekst dotyczył rzeczywistości "po tamtej stronie" i roli jaką spełnia Jezus i to kim On jest ( jest pełnią), co posiada (wszelką mądrość i poznanie), jaką pełni rolę i to, że nie potrzeba żadnych ludzkich pośredników w zaświatach - Jezus całkowicie wystarcza - skoro Jezus jest w nas, to bliższej relacji mieć już nie można dziś. Pośrednicy? - zbędni.
W imieniu Jezusa mamy swobodny dostęp do samego Boga - bez pośredników. - na tym właśnie polega rzeczywistość Nowego Przymierza.

Natomiast tu na ziemi potrzebujemy się wzajemnie, aby troszczyć się o siebie gdyż jesteśmy jednym ciałem. Gdy ktoś słabnie możemy go wesprzeć konkretnym działaniem lub modlitwą.
Chcesz naśladować wiarę innych? - bardzo dobrze tylko naśladuj dobrą wiarę.


So sty 20, 2018 7:33 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Pn lut 28, 2005 11:53 pm
Posty: 1471
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Jak rozumieć 1Tm 2,5.
Gregor napisał(a):
Pośrednicy? - zbędni.
W imieniu Jezusa mamy swobodny dostęp do samego Boga - bez pośredników. - na tym właśnie polega rzeczywistość Nowego Przymierza.

To wlasciwie powinno byc w innym watku: Czy Ty i Twoi przyjaciele mowicie w Credo - wierze w swietych obcowanie?
Oraz czy rozumiecie to w sposob zacytowany przez lajkonika: "Mówiąc Świętych obcowanie: Wierzymy we wspólnotę wszystkich wiernych chrześcijan, a mianowicie tych, którzy pielgrzymują na ziemi, zmarłych, którzy jeszcze oczyszczają się, oraz tych, którzy cieszą się już szczęściem nieba, i że wszyscy łączą się w jeden Kościół"?


So sty 20, 2018 11:10 pm
Zobacz profil
Dyskutant
Dyskutant

Dołączył(a): N lip 09, 2017 2:35 am
Posty: 163
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik w pełnej łączności z papieżem
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Jak rozumieć 1Tm 2,5.
Gregor napisał(a):
Tu nie chodzi o żadną interpretację, ale o fakt, że fragment J 1:9 został zaczerpnięty z z apokryficznej księgi pt."Wniebowzięcie Mojżesza"


Gregor napisał(a):
Nic nie szkodzi. Chodzi o to, że odwołań do gliny i garncarza jest więcej poza Mdr., która czerpie z wcześniej napisanych ksiąg natchnionych.


Ależ ja bardzo dobrze wiem, że odwołań do gliny i garncarza jest więcej poza Księgą Mądrości, (sam o tym pisałem tutaj viewtopic.php?f=1&t=28572&start=60) jednak w żadnej innej księdze poza Księgą Mądrości, nie ma nic na temat naczyń na zaszczytny i niezaszczytny użytek, taka informacja znajduje się tylko w niej.

Gregor napisał(a):
Podobnie z innymi fragmentami również odnoszącymi się do Jezusa i Jego śmierci. Jezus wyraźnie zaznaczył w jakich księgach jest napisane wszystko na Jego temat [Łk.24.44]:Potem rzekł do nich: To są moje słowa, które mówiłem do was, będąc jeszcze z wami, że się musi spełnić wszystko, co jest napisane o mnie w zakonie Mojżesza i u proroków, i w Psalmach. Jakoś Pan Jezus pominął Mdr. - zapomniał?


Manipulujesz. Jezus nie powiedział że wszystko o Nim jest napisane "w zakonie Mojżesza i u proroków, i w Psalmach" jak usiłujesz wmówić,tylko że musi się spełnić wszystko co jest o nim napisane w zakonie Mojżesza i u proroków, i w Psalmach, a to różnica.


N sty 21, 2018 3:14 am
Zobacz profil
Dyskutant
Dyskutant

Dołączył(a): So gru 16, 2017 8:50 pm
Posty: 300
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik w pełnej łączności z papieżem
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Jak rozumieć 1Tm 2,5.
Gregor napisał(a):
lajkonik.2 napisał(a):
To co się naprawdę wydarzyło na Górze Tabor, tego Ewangelista Łukasz nie może wiedzieć, a to dlatego że nie wiedzieli sami uczniowie którzy tam przebywali.

To bez znaczenia. Przekazał z natchnienia Ducha Św. to,co Bóg chciał nam powiedzieć o tym wydarzeniu. Poza tym na ten opis powołuje się również Ap. Piotr pisząc do chrześcijan [II Piotra 1.17-19]:17. Wziął On bowiem od Boga Ojca cześć i chwałę, gdy taki go doszedł głos od Majestatu chwały: Ten jest Syn mój umiłowany, którego sobie upodobałem.
18. A my, będąc z nim na świętej górze, usłyszeliśmy ten głos, który pochodził z nieba.19. Mamy więc słowo prorockie jeszcze bardziej potwierdzone, a wy dobrze czynicie, trzymając się go niby pochodni, świecącej w ciemnym miejscu, dopóki dzień nie zaświta i nie wzejdzie jutrzenka w waszych sercach.
I tego mamy się trzymać, a nie wymyślać sobie co tam jeszcze się wydarzyło.


To ma wielkie znaczenie że Apostołowie nie oglądali w całego wydarzenia co się działo na Górze Przemienienia. Gdyby oglądali całe wydarzenie co się działo na Górze Przemienienia toby uchroniło ich przed załamaniem się w wierze w Wielki Piątek. Uczniowie tak naprawdę nie potrafili towarzyszyć Jezusowi w Jego modlitwie, towarzyszyli Mu tylko połowicznie. A wobec tego zbyt mało wpatrywali się w Jego oblicze. Gdyby im tego wtedy nie zabrakło, nie posnęliby również podczas Jego modlitwy w Ogrodzie Oliwnym i nie połamaliby się w wierze w Wielki Piątek. Bo zauważmy, że nawet umiłowany uczeń, choć nie opuścił Go w godzinie ukrzyżowania, w wierze jednak nie wytrwał - jasno to wynika z opisu jego zachowania w Niedzielę Zmartwychwstania (J 20,1-10).

Gregor napisał(a):
Biblia mówi jasno o czym rozmawiali i to jest dla nas najistotniejsze. Widocznie Pan Bóg uznał za stosowne nie informować nas o niczym więcej.


Biblia mówi jasno że Jeszcze w ten sposób próbował ich Pan Jezus - przynajmniej trzech sobie najbliższych - przygotować na dzień swojej śmierci na krzyżu. Okazało się jednak, że nawet tak namacalne doświadczenie Jego Bóstwa, jakie zostało dane na tej górze Piotrowi, Jakubowi i Janowi, nie pomogło im zobaczyć sens i potrzebę Krzyża. Oni wtedy "bardzo się zasmucili" (Mt 17,23) - pisze jeden z Ewangelistów, a dwaj inni: "bali się Go pytać" (Mk 9,32; Łk 9,45). Efekty później były takie że dobry Łotr który wisiał po prawej stronie Zbawiciela, uwierzył w Jego zmartwychwstanie, przed Jego zmartwychwstaniem, w co nie uwierzyli świetnie przygotowani trzej apostołowie.

Gregor napisał(a):
lajkonik.2 napisał(a):
Nie podałeś zakazu zwracania się do Maryi przez Apostołów.

Nie ma też zakazu zwracania się do np. Mahometa. I to ma być podstawą, aby się do niego zwracać? Twoje założenie jest zwyczajnie bez sensu.
Tu nie chodzi o zakazy tylko o rzeczywistość Nowego Przymierza, w którym Jezus jest pełnią wszystkiego. i nikogo więcej nie trzeba. Takie jest nauczanie apostolskie.


To Ty zażądałeś nakazu zwracanie sie przez apostołów Do Maryi. Jeżeli żądasz nakazu, i uważasz to za logiczne, to w takim wypadku zakaz też powinien być logiczny.


N sty 21, 2018 3:10 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Wt lip 28, 2015 7:34 pm
Posty: 2212
Płeć: mężczyzna
wyznanie: chrześcijanin, protestantyzm
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Jak rozumieć 1Tm 2,5.
robaczek2 napisał(a):
To wlasciwie powinno byc w innym watku: Czy Ty i Twoi przyjaciele mowicie w Credo - wierze w swietych obcowanie?
Oraz czy rozumiecie to w sposob zacytowany przez lajkonika: "Mówiąc Świętych obcowanie: Wierzymy we wspólnotę wszystkich wiernych chrześcijan, a mianowicie tych, którzy pielgrzymują na ziemi, zmarłych, którzy jeszcze oczyszczają się, oraz tych, którzy cieszą się już szczęściem nieba, i że wszyscy łączą się w jeden Kościół"?

W powyższy sposób nie rozumiemy, gdyż takie rozumienie zawiera niebiblijny aspekt czyśćca, który przeczy doskonałości dzieła zbawienia, które jest ofiarowane każdemu jako dar, na podstawie nawrócenia i wiary w Jezusa.


Pn sty 22, 2018 2:02 am
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Wt lip 28, 2015 7:34 pm
Posty: 2212
Płeć: mężczyzna
wyznanie: chrześcijanin, protestantyzm
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Jak rozumieć 1Tm 2,5.
Sajmon napisał(a):
Ależ ja bardzo dobrze wiem, że odwołań do gliny i garncarza jest więcej poza Księgą Mądrości, (sam o tym pisałem tutaj viewtopic.php?f=1&t=28572&start=60) jednak w żadnej innej księdze poza Księgą Mądrości, nie ma nic na temat naczyń na zaszczytny i niezaszczytny użytek, taka informacja znajduje się tylko w niej.

Zbieżność wypowiedzi Syracha i Ap. Pawła jest tylko pozorna, gdyż nie zwracasz uwagi na kontekst ich wypowiedzi.

Syrach pisze zupełnie o czymś innym niż Ap. Paweł. :!:
Pisze o człowieku/garncarzu bożków, a Ap. Paweł pisze o Bogu stwórcy człowieka.
Ap. Paweł nie cytuje Syracha, bo pisze o rzeczywistości duchowej, o której Syrach nie miał pojęcia i którą dalej Ap. Paweł rozwija odnośnie Królestwa Bożego w [II Tym. 2.20-21]:20. W wielkim zaś domu są nie tylko naczynia złote i srebrne, ale też drewniane i gliniane; jedne służą do celów zaszczytnych, a drugie pospolitych.
21. Jeśli tedy kto siebie czystym zachowa od tych rzeczy pospolitych, będzie naczyniem do celów zaszczytnych, poświęconym i przydatnym dla Pana, nadającym się do wszelkiego dzieła dobrego.


Twój wniosek jest więc błędny, bo porównałeś wyrwane z kontekstu zdania, zamiast przeczytać cały kontekst wypowiedzi.
Sajmon napisał(a):
Manipulujesz. Jezus nie powiedział że wszystko o Nim jest napisane "w zakonie Mojżesza i u proroków, i w Psalmach" jak usiłujesz wmówić,tylko że musi się spełnić wszystko co jest o nim napisane w zakonie Mojżesza i u proroków, i w Psalmach, a to różnica.

To żadna różnica. Jezus wypełnił 100% proroctw o sobie zapisanych w ST.
One zaś są zawarte u Mojżesza, u proroków i w psalmach.
Przytoczony werset Mdr. 2.17-20 w całym kontekście mówi o ludziach bezbożnych i o człowieku sprawiedliwym, i nawiązuje np.do Ps.37.32, Ps.94.21, a nie mówi o Jezusie podczas ukrzyżowania.
Syrach nie był prorokiem, więc jego opis nie odnosi się do Jezusa.
Do ukrzyżowania nawiązuje proroctwo z [Ps.22.8-9]:8. Wszyscy, którzy mnie widzą, szydzą ze mnie, Wykrzywiają wargi, potrząsają głową:
9. Zaufał Panu, niechże go ratuje! Niech go wybawi, skoro go miłuje!...

Dawid był prorokiem i jego opis odnosi się do opisu ewangelicznego.
Mdr. to mix skopiowanych fragmentów z innych ksiąg i poddanych słownej obróbce - taki starożytny plagiat.


Pn sty 22, 2018 2:59 am
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL