Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest So sie 08, 2020 5:28 pm



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
 KK a Kościoły siostrzane 
Autor Wiadomość
Dyskutant
Dyskutant

Dołączył(a): Pt lut 13, 2015 4:39 pm
Posty: 239
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post KK a Kościoły siostrzane
Witam serdecznie wszystkich obecnych!

Chciałbym porozmawiać z Wami na temat wzajemnego stosunku Kościoła Katolickiego z Kościołami siostrzanymi, w szczególności Kościołem Prawosławnym. W encyklice Jana Pawła II "Ut unum sint", możemy przeczytać:

Cytuj:
Na zakończenie obrad Soboru Papież Paweł VI potwierdził jego charakter ekumeniczny, nawiązując ponownie dialog miłości z Kościołami, które pozostają w komunii z Patriarchą Konstantynopola i wykonując wraz z nim konkretny i niezwykle doniosły gest, który „pogrążył w zapomnieniu” i „wymazał z pamięci i z życia Kościoła” dawne ekskomuniki.


Zatem jednym z poczynionych kroków na drodze do pojednania naszych Kościołów, było zdjęcie wzajemnych ekskomunik. Z drugiej jednak strony w KPK czytamy, że każdy kto nie jest w jedności z papieżem, z miejsca podlega ekskomunice.

Jak więc właściwie patrzeć na tę sprawę? Jak patrzycie na to Wy? Podyskutujmy :)

_________________
Jesteśmy nadziani frazesami o braterstwie. Czymże jednak jest braterstwo, gdy ojcostwa zabraknie?
Tadeusz Żychiewicz.


Pt lut 13, 2015 4:52 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 14, 2010 12:50 pm
Posty: 18392
Lokalizacja: Rzeczpostpolita Polska
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: KK a Kościoły siostrzane
Nie ma o czym dyskutować. Ekskomunikę zaciąga na siebie ten, kto przechodzi np. na prawosławie, bo dokonuje schizmy i odstepstwa od wiary. Natomiast nie ma mowy o ekskomunice np. tych, którzy się w prawosławiu urodzili i wychowali.


Pt lut 13, 2015 6:21 pm
Zobacz profil
Dyskutant
Dyskutant

Dołączył(a): Pn lut 09, 2015 12:36 am
Posty: 158
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: KK a Kościoły siostrzane
Kiedyś rozmawiałem z jednym prawosławnym popem w Białymstoku i on potwierdził, że św. Jan Paweł II zrobił bardzo dużo dobrego dla polskiego prawosławia. Jako pierwszy papież odwiedził polską cerkiew i wykonał szereg pojednawczych działań, co bardzo uspokoiło napiętą sytuację wyznaniową na Podlasiu ( wcześniej zdarzały się tam często podpalenia cerkwi, np. na górze Grabarce).


Pt lut 13, 2015 7:28 pm
Zobacz profil
Dyskutant
Dyskutant

Dołączył(a): Pt lut 13, 2015 4:39 pm
Posty: 239
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: KK a Kościoły siostrzane
@Yarpen Zirgin
Pytanie, czym poprzeć podejście, o którym piszesz?

Od przeciwników ekumenizmu bardzo często można usłyszeć argumentację, że KPK wyjątków nie robi, ergo wyjątków nie ma. Pytanie też, kim jest papież Kościoła Katolickiego, dla osoby prawosławnej wyrosłej w tej wierze, w świetle tego co mówisz? Od jednego z przeciwników takiej drogi do przywrócenia jedności, usłyszałem, że nie można uznać zdjęcia ekskomuniki z osoby, która uważa papieża za uzurpatora.

Proszę mnie źle nie zrozumieć, z niczym nie próbuję walczyć a jedynie uporządkować sobie pewne sprawy.

_________________
Jesteśmy nadziani frazesami o braterstwie. Czymże jednak jest braterstwo, gdy ojcostwa zabraknie?
Tadeusz Żychiewicz.


Pt lut 13, 2015 8:38 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 14, 2010 12:50 pm
Posty: 18392
Lokalizacja: Rzeczpostpolita Polska
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: KK a Kościoły siostrzane
MatC napisał(a):
@Yarpen Zirgin
Pytanie, czym poprzeć podejście, o którym piszesz?

Ponieważ ekskomunika jest przewidziana za schizmę, herezję lub odstępstwo od wiary przez katolika (vide Kan. 1364 - § 1. KPK), a nie wychowanie w Kościele czy związku wyznaniowym, który nie jest częścią Kościoła katolickiego.


Pt lut 13, 2015 8:47 pm
Zobacz profil
Milczek
Milczek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn gru 01, 2014 4:55 pm
Posty: 32
Płeć: mężczyzna
wyznanie: nie chcę podawać
Odpowiedz z cytatem
Post Re: KK a Kościoły siostrzane
MatC napisał(a):
Pytanie też, kim jest papież Kościoła Katolickiego, dla osoby prawosławnej wyrosłej w tej wierze


Wybacz, bo moja odpowiedź może Cię zaboleć jako katolika, ale skoro pytasz, to jeżeli odrzucić na bok wszelką polityczną poprawność, to nie może być inaczej dla prawosławnego, jak tylko tak, że Papież czyli biskup Rzymu, niestety ale już od blisko 1000 lat jest co najmniej schizmatykiem, ale są też liczne grupy, które idą jeszcze dalej i mówią o herezji ...
Rzecz w tym, ze dla nas to kościół zachodni popadł w schizmę. Schizma ta uwarunkowana była przez czynniki kulturowe, polityczne i ekonomiczne, ale główna jej przyczyna nie była jednak świecka, lecz teologiczna. W ostateczności spór pomiędzy Wschodem i Zachodem dotyczył kwestii dogmatycznych – dwóch zagadnień w szczególności: papieskich roszczeń i Filioque.
Różnego rodzaju uwarunkowania polityczne na Wschodzie i Zachodzie sprawiły, że Kościół przybrał różne formy zewnętrzne, przez co ludzie stopniowo zaczęli sprzecznie pojmować ustrój Kościoła. Już od samego początku pomiędzy Wschodem i Zachodem istniały tutaj pewne rozbieżności. Na Wschodzie istniało wiele Kościołów lokalnych, których powstanie sięgało czasów apostolskich, panowało silne poczucie równouprawnienia biskupów w Kościele, kolegialnej i soborowej natury Kościoła. Wschód uznawał papieża za pierwszego biskupa w Kościele, ale widział w nim pierwszego pośród równych. Na Zachodzie zaś było tylko jedno wielkie biskupstwo, które przypisywało sobie apostolskie pochodzenie - był to Rzym. To właśnie dlatego Rzym zaczął być uważany za wyjątkowe biskupstwo. Choć przyjmował decyzje soborów ekumenicznych, Zachód nie brał w nich czynnego udziału. Kościół mniej postrzegany był jako wspólnota, a bardziej jako monarchia – monarchia papieża.
Tę początkową rozbieżność w postrzeganiu Kościoła dodatkowo wyostrzył rozwój sytuacji politycznej. Najazdy barbarzyńców i spowodowany przez nie upadek Cesarstwa na Zachodzie w znacznym stopniu przysłużyły się umocnieniu autokratycznej struktury Kościoła zachodniego. Na Wschodzie panował silny cesarz, świecki zwierzchnik, który utrzymywał cywilizacyjny porządek i egzekwował przestrzeganie prawa. Wraz z nadejściem barbarzyńców na Zachodzie pojawiło się wielu walczących ze sobą plemiennych wodzów, którzy w większym lub mniejszym stopniu byli jednak uzurpatorami. W przeważającej mierze jedynie papiestwo było w stanie oddziaływać jako ośrodek jedności, jako element ciągłości i stabilizacji w duchowym oraz politycznym życiu Zachodniej Europy. W tych okolicznościach papież został niejako zmuszony do podjęcia roli, do pełnienia której nie byli powołani greccy patriarchowie – wydawał rozporządzenia nie tylko swym eklezjalnym podwładnym, ale również władcom świeckim. Kościół zachodni stopniowo stawał się zcentralizowany w stopniu nieznanym żadnemu z czterech patriarchatów Wschodu (zapewne za wyjątkiem Egiptu). Monarchia na Zachodzie, kolegialność na Wschodzie.
Dopóki papież rościł sobie prawo do władzy jedynie na Zachodzie, Bizancjum nie zgłaszało żadnych sprzeciwów. Bizantyńczycy nie zwracali uwagi na centralizację Kościoła na Zachodzie pod warunkiem, że papiestwo nie ingerowało w sprawy Wschodu. Papież sądził jednak, iż bezpośrednia władza jego jurysdykcji obejmuje zarówno Zachód, jak i Wschód. Problem musiał pojawić się z chwilą, gdy zaczął próbować narzucać swe roszczenia wschodnim patriarchatom. Grecy przypisywali papieżowi honorowe pierwszeństwo, ale nie uniwersalne zwierzchnictwo, które ten uważał za coś, co mu się należy. Papież uważał nieomylność za swój własny przywilej, Grecy zaś utrzymywali, ze w sprawach wiary ostateczna decyzja nie należy jedynie do papieża, lecz do soboru reprezentującego wszystkich biskupów Kościoła.


So lut 14, 2015 3:20 am
Zobacz profil
Dyskutant
Dyskutant

Dołączył(a): Pt lut 13, 2015 4:39 pm
Posty: 239
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: KK a Kościoły siostrzane
Yarpen Zirgin napisał(a):
Ponieważ ekskomunika jest przewidziana za schizmę, herezję lub odstępstwo od wiary przez katolika (vide Kan. 1364 - § 1. KPK), a nie wychowanie w Kościele czy związku wyznaniowym, który nie jest częścią Kościoła katolickiego.

Makary napisał(a):
Schizma ta uwarunkowana była przez czynniki kulturowe, polityczne i ekonomiczne, ale główna jej przyczyna nie była jednak świecka, lecz teologiczna. W ostateczności spór pomiędzy Wschodem i Zachodem dotyczył kwestii dogmatycznych – dwóch zagadnień w szczególności: papieskich roszczeń i Filioque.


Bardzo dziękuję Panowie za odpowiedź.

Zapis KPK znam i rozumiem, że w przypadku osoby nie wychowanej w KK jedności z papieżem nie było, więc nie można mówić o odejściu, czyli schizmie. Pozostaje pytanie, co z tą herezją, bo różnice doktrynalne wciąż istnieją.

Wydaje mi się więc, że z momentem zdjęcia ekskomunik, nasze Kościoły przestają pojmować różnice doktrynalne jako herezje, a traktują je jako pole do wzajemnej dyskusji, aż do ostatecznego rozwiązania tych problemów jako kolejnego kroku na drodze do jedności. Czy tak należy rozumieć tę sprawę, czy może jednak się mylę?

_________________
Jesteśmy nadziani frazesami o braterstwie. Czymże jednak jest braterstwo, gdy ojcostwa zabraknie?
Tadeusz Żychiewicz.


So lut 14, 2015 6:14 am
Zobacz profil
Milczek
Milczek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn gru 01, 2014 4:55 pm
Posty: 32
Płeć: mężczyzna
wyznanie: nie chcę podawać
Odpowiedz z cytatem
Post Re: KK a Kościoły siostrzane
MatC napisał(a):
Pozostaje pytanie, co z tą herezją, bo różnice doktrynalne wciąż istnieją.

Wydaje mi się więc, że z momentem zdjęcia ekskomunik, nasze Kościoły przestają pojmować różnice doktrynalne jako herezje, a traktują je jako pole do wzajemnej dyskusji, aż do ostatecznego rozwiązania tych problemów jako kolejnego kroku na drodze do jedności. Czy tak należy rozumieć tę sprawę, czy może jednak się mylę?


KrK musiałby odrzucić wiele błędnych nauk, aby mogło dojść do jedności, przede wszystkim powrócić to przyjętego przez Ojców Soborowych prawowiernego wyznania wiary, skorygować błędne nauki o grzechu pierworodnym, a także o niepokalanym poczęciu Maryi, odrzucić błędną interpretację pierwszeństwa biskupa Rzymu, a także jego nieomylności, odrzucić naukę o czyśćcu. To w sumie najważniejsze rzeczy, ale są też nie miej ważne, które dzieją się obecnie i coraz bardziej ciągną KrK w stronę herezji protestanckich, jak chociażby błędne nauczanie o Świętym Duchu, itp.


So lut 14, 2015 2:48 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Pn maja 07, 2012 10:52 pm
Posty: 2431
Lokalizacja: Mojego motta nauczyłem się w Kościele Rzymsko-Katolickim
Płeć: mężczyzna
wyznanie: nie chcę podawać
Odpowiedz z cytatem
Post Re: KK a Kościoły siostrzane
Makary napisał(a):
KrK musiałby odrzucić wiele błędnych nauk, aby mogło dojść do jedności, przede wszystkim powrócić to przyjętego przez Ojców Soborowych prawowiernego wyznania wiary, skorygować błędne nauki o grzechu pierworodnym, a także o niepokalanym poczęciu Maryi, odrzucić błędną interpretację pierwszeństwa biskupa Rzymu, a także jego nieomylności, odrzucić naukę o czyśćcu. To w sumie najważniejsze rzeczy, ale są też nie miej ważne, które dzieją się obecnie i coraz bardziej ciągną KrK w stronę herezji protestanckich, jak chociażby błędne nauczanie o Świętym Duchu, itp.


Skoro Kościoły tak bardzo się różnią, a widoku na zjednoczenie nie widać,
to trzeba przyznać, że bezwyznaniowi (tacy nie z własnej winy)
zostali postawieni w beznadziejnej sytuacji.
Skoro wykształceni teologowie nie zgadzają się ze sobą,
to jak niewierzący mają rozpoznać kto ma rację?
Chyba, że jest taka opcja (uznawana przez wszystkie Kościoły),
że tam gdzie trafi ateista, to tam osiągnie zbawienie.
Czy jest taka opcja?

Jeżeli Kościoły uznają iż zbawienie osiąga się tu i tu,
to dlaczego nie można się zjednoczyć.
Chodzi mi o to,
iż każda ze stron twierdzi, że ta druga ma błędne nauki,
ale jednocześnie twierdzi, iż mimo tych błędnych nauk,
to jednak wierni osiągają w tym drugim Kościele zbawienie.

Model matematyczny wyglądałby tak:
pierwsza strona twierdzi, że 4+4= 7,
druga strona twierdz, że 4+4=9,
przy czym każda ze stron twierdzi iż oba wyniki są prawie poprawne
i w zasadzie dowodzą iż 4+4=8

_________________
Wygląda na to, że jestem prymitywnym katolikiem.
Od Rz 10,09 do Rz 10,11. Od Dz 15,07 do Dz 15,31


So lut 14, 2015 8:56 pm
Zobacz profil
Dyskutant
Dyskutant

Dołączył(a): Śr paź 16, 2013 10:32 am
Posty: 487
Płeć: kobieta
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: KK a Kościoły siostrzane
hen napisał(a):
Chodzi mi o to,
iż każda ze stron twierdzi, że ta druga ma błędne nauki,
ale jednocześnie twierdzi, iż mimo tych błędnych nauk,
to jednak wierni osiągają w tym drugim Kościele zbawienie.

bo Pan Jezus nie zbawia na podstawie czystości doktrynalnej czy poprawności teologicznej, ale przez ufną wiarę w moc Krzyża.
Całe te podziały i spory to zabawy ludzi, majace mało wspólnego z Bogiem.

_________________
Bo wiem, żeś Ty jest Bóg łagodny i miłosierny, cierpliwy i pełen łaskawości, litujący się nad niedolą (Ks. Jonasza 4:2)


N lut 15, 2015 2:47 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 14, 2010 12:50 pm
Posty: 18392
Lokalizacja: Rzeczpostpolita Polska
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: KK a Kościoły siostrzane
Makary napisał(a):
KrK musiałby odrzucić wiele błędnych nauk, aby mogło dojść do jedności, przede wszystkim powrócić to przyjętego przez Ojców Soborowych prawowiernego wyznania wiary

Trudno wracać do tego, co nie zostało odrzucone.

Cytuj:
skorygować błędne nauki o grzechu pierworodnym,

Który sobór powszechny wypowiedział się na temat nauki o grzechu pierworodnym, że jest błędna?

Cytuj:
a także o niepokalanym poczęciu Maryi,

Który sobór powszechny wypowiedział się na temat nauki o Niepokalanym Poczęciu NMP, że jest błędna?

Cytuj:
odrzucić błędną interpretację pierwszeństwa biskupa Rzymu,

Który sobór powszechny wypowiedział się na temat nauki o prymacie papieża, że jest błędna?

Cytuj:
a także jego nieomylności

Który sobór powszechny wypowiedział się na temat nauki o nieomylności papieża, że jest błędna?

Cytuj:
odrzucić naukę o czyśćcu.

Który sobór powszechny wypowiedział się na temat nauki o czyśćcu, że jest błędna?

Cytuj:
To w sumie najważniejsze rzeczy,

Tyle, że to jest Twoja opinia. No, chyba, że poprzesz ją stosownymi orzeczeniami soborów, które określiły te nauki jako błędne i wskazały prawidłowe.

Cytuj:
ale są też nie miej ważne, które dzieją się obecnie i coraz bardziej ciągną KrK w stronę herezji protestanckich, jak chociażby błędne nauczanie o Świętym Duchu

Poproszę o wskazanie tych błędnych nauk o Duchu Świętym i poparcie stosownymi orzeczeniami soborów powszechnych, że są rzeczywiście błędne.


Wt lut 17, 2015 1:36 pm
Zobacz profil
Dyskutant
Dyskutant

Dołączył(a): Pt lut 13, 2015 4:39 pm
Posty: 239
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: KK a Kościoły siostrzane
@Yarpen Zirgin

Zależałoby mi na Twojej opinii na temat tego co napisałem odnośnie ekskomunik i herezji. Czy mógłbyś się do tego odnieść?

_________________
Jesteśmy nadziani frazesami o braterstwie. Czymże jednak jest braterstwo, gdy ojcostwa zabraknie?
Tadeusz Żychiewicz.


Wt lut 17, 2015 2:05 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 14, 2010 12:50 pm
Posty: 18392
Lokalizacja: Rzeczpostpolita Polska
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: KK a Kościoły siostrzane
MatC napisał(a):
Yarpen Zirgin napisał(a):
Ponieważ ekskomunika jest przewidziana za schizmę, herezję lub odstępstwo od wiary przez katolika (vide Kan. 1364 - § 1. KPK), a nie wychowanie w Kościele czy związku wyznaniowym, który nie jest częścią Kościoła katolickiego.

Makary napisał(a):
Schizma ta uwarunkowana była przez czynniki kulturowe, polityczne i ekonomiczne, ale główna jej przyczyna nie była jednak świecka, lecz teologiczna. W ostateczności spór pomiędzy Wschodem i Zachodem dotyczył kwestii dogmatycznych – dwóch zagadnień w szczególności: papieskich roszczeń i Filioque.


Bardzo dziękuję Panowie za odpowiedź.

Zapis KPK znam i rozumiem, że w przypadku osoby nie wychowanej w KK jedności z papieżem nie było, więc nie można mówić o odejściu, czyli schizmie. Pozostaje pytanie, co z tą herezją, bo różnice doktrynalne wciąż istnieją.

To jest ten sam kanon. Nie można nakładać ekskomuniki za herezję na kogoś, kto nie wierzył w sposób prawidłowy. Wina i kara jest za świadome wykroczenie, a nie nieświadome.

Cytuj:
Wydaje mi się więc, że z momentem zdjęcia ekskomunik, nasze Kościoły przestają pojmować różnice doktrynalne jako herezje, a traktują je jako pole do wzajemnej dyskusji, aż do ostatecznego rozwiązania tych problemów jako kolejnego kroku na drodze do jedności. Czy tak należy rozumieć tę sprawę, czy może jednak się mylę?

Nie wiem o jakie ekskomuniki teraz Ci chodzi. Trudno więc mi się wypowiadać jak to więc wygląda w kwestii dialogu ekumenicznego.


Wt lut 17, 2015 2:18 pm
Zobacz profil
Dyskutant
Dyskutant

Dołączył(a): Pt lut 13, 2015 4:39 pm
Posty: 239
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: KK a Kościoły siostrzane
Yarpen Zirgin napisał(a):
To jest ten sam kanon. Nie można nakładać ekskomuniki za herezję na kogoś, kto nie wierzył w sposób prawidłowy. Wina i kara jest za świadome wykroczenie, a nie nieświadome.


To mi wystarcza, dziękuję bardzo.

_________________
Jesteśmy nadziani frazesami o braterstwie. Czymże jednak jest braterstwo, gdy ojcostwa zabraknie?
Tadeusz Żychiewicz.


Wt lut 17, 2015 2:22 pm
Zobacz profil
Milczek
Milczek

Dołączył(a): Śr kwi 11, 2018 6:31 pm
Posty: 27
Płeć: kobieta
wyznanie: chrześcijanin, prawosławie
Odpowiedz z cytatem
Post Re: KK a Kościoły siostrzane
Yarpen Zirgin napisał(a):
Nie ma o czym dyskutować. Ekskomunikę zaciąga na siebie ten, kto przechodzi np. na prawosławie, bo dokonuje schizmy i odstepstwa od wiary. Natomiast nie ma mowy o ekskomunice np. tych, którzy się w prawosławiu urodzili i wychowali.

Czyli wg Ciebie wśród chrześcijan na być jak kastach hinduskich?... Gdzie kto się urodził, gdzie go rodzice zaprowadzili, to mają tam być, niezależnie od tego, że ich serce pragnie głębi Prawdy?... Mylisz się, wybacz.

----------wklejka z innego postu autorki ---------------

Prawosławny współczesny teolog, z pochodzenia Brytyjczyk, który przyjął prawosławie w młodości, Kallistos Ware, tak odpowiada na pytanie czym jest koścół prawosławny: JEST on tym, czym BYŁ kościół katolicki przed schizmą z 1054 roku. W prawosławiu naprawdę mało się zmieniło od czasów wielkich soborów, ich kanony są do tej pory aktualne, zwyczaje i obrzędy przekazywane z pokolenia na pokolenie, z ojca na syna, ze starca na ucznia, zachowywane i chronione. Kiedy patrzę na kościół katolicki, to widzę jak dużo traci on idąc z duchem czasu, nieustannie modernizując się, starając się dostosować do obecnej rzeczywistości... Jezus Chrystus wczoraj i dziś, ten sam na wieki. Nie chcę obrazić Was, katolicy. Szkoda mi czasem, że zapomnieliście o korzeniach Waszej wiary... Dogmaty takie jak filioque, czyściec, nieomylność papieża, niepokalane poczęcie NMP to tylko niektóre z sygnałów utraty więzi z wiarą Śww. Ojców.
Głową Kościoła Prawosławnego jest Chrystus i tylko On, wiecznie Żywy i obecny w Swoim Kościele. Tak odpowie każdy przeciętny wierzący ortodoks, kiedy się go o to zapyta. Nie biskup, patriarcha czy jakikolwiek z ludzi.


Ostatnio edytowano Śr kwi 11, 2018 10:25 pm przez PeterW, łącznie edytowano 2 razy

scalono 2 posty z różnych wątków



Śr kwi 11, 2018 7:18 pm
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: kosa000 i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL