Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Pt cze 05, 2020 2:54 pm



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 629 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 42  Następna strona
 Trójca Święta 
Autor Wiadomość
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Pn maja 25, 2009 4:55 pm
Posty: 15166
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trójca Święta
Podałem Ci link, w którym dośc - jak mi sie zdaje - wyczerpująco przedstawiłem dowody biblijne. Co chciałbyś jeszcze?

_________________
Obrazek
Więcej informacji tu http://www.analizy.biz/ksiazkiapologetyczne


Pn lut 03, 2020 8:14 pm
Zobacz profil WWW
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Cz kwi 08, 2010 2:54 pm
Posty: 10835
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trójca Święta
robertson napisał(a):
Nie, więcej niż wam się wydaje zależy mi na wykazaniu ewentualnych wypaczeń mojego rozumowania z odniesieniem się do natchnionego słowa.
Zwyczajnie napisałem,że tak odczytując tekst jako rozmowy jednej osoby z drugą,czy stosunku jednej do drugiej,nawet z pominięciem kogo dotyczą,można zbudować sobie obraz ich wzajemnego stosunku,czy zajmowanych pozycji.
I tak moim zdaniem z samej okoliczności,że jeden oznajmia:
"d a n a mi jest...
...wszelka władza na niebie i ziemi"
wynika,że ten,który daje jest ponad tym,który otrzymuje.I dokładnie odwrotnie.
Moim zdaniem z samego określenia:"dana ci jest" ,dosłowniej "z o s t a ł a ci dana" władza itd.wynika,że obdarzony taką władzą zajmuje pozycję niższą niż ten,od,którego ją dostaje.
I pytam,czy jest to poprawne rozumowanie,czy nie?
Moją odpowiedź na to pytanie już otrzymałeś tutaj więc nie będę się powtarzał...

_________________
Postaw, Panie, straż moim ustom
i wartę przy bramie warg moich!
Mojego serca nie skłaniaj do złego słowa...


Pn lut 03, 2020 9:05 pm
Zobacz profil
Zagadywacz
Zagadywacz

Dołączył(a): So sty 11, 2020 7:29 pm
Posty: 103
Płeć: mężczyzna
wyznanie: wierzę w Jezusa ale nie uznaję Trójcy i/lub Biblii
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trójca Święta
Podałem oczywiste dowody z powodu ,których wydaje mi się,że nie jest poprawna wiara w to,że nasz zbawiciel był równy ze swoim ojcem.
Zwyczajnie dwa ku temu powody.
W zamian żadnego do nich się ustosunkowania,tylko do przeczytania"stare kotlety",które nic nie wnoszą do poruszonych kwestii.
Nie odnoszą się do podanych wersetów,z których wynika,co wynika.
Rozumiem,że nie zostaliście zachęceni do dyskusji,a ja zniechęcony do podtrzymania swojej opinii,która według mojego rozeznania oparta jest dzięki podanym wersetom na natchnionym słowie.
Ja sam mam firmę remontowo budowlaną zajmującą się dociepleniami.
I pracowników.
O jednym z nich mogę powiedzieć wiele dobrego.Okazał się być "mistrzowskim wykonawcą" powierzonych zadań.
Z zasady wykonuje je ponad przeciętnie,bo jest ponad przeciętnym pracownikiem.Tak naprawdę moim "umiłowanym".
M.in z tego powodu otrzymał awans."Dałem mu"... "władzę nad wszystkimi".
"Otrzymał" ode mnie wadzę nad wszystkimi innymi.Nad wszystkimi.
I on wie,że jest tym,któremu "d a n o władzę",i jest tego świadomy,jak i wdzięczny.
Nic jednak nie zmieni okoliczności,że jest tym,który "dostał" władzę,ode mnie.I to ja mu ją dałem i z tej przyczyny ją posiada.
Tak jak i "obdarzam " go premiami,i są one moim dla niego darem.
Tak jak w przypadku Mt.28:18 + Filip.2:9
"D a n a jest mi wszelka władza..." + "darował mu imię,które jest ponad wszelkie imię".
I nie trzeba wdawać się w kwestie językowe tych słów,żeby oczywiste pozostało oczywistym.
A rozważenie użytych tam gr. słów jeszcze bardzie potwierdza to co napisałem.
Pozdrawiam wszystkich.


Wt lut 04, 2020 9:42 am
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 14, 2010 12:50 pm
Posty: 17906
Lokalizacja: Rzeczpostpolita Polska
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trójca Święta
robertson napisał(a):
Podałem oczywiste dowody z powodu ,których wydaje mi się,że nie jest poprawna wiara w to,że nasz zbawiciel był równy ze swoim ojcem.

A dociera do Ciebie, że Syn Boży nie jest równy Bogu Ojcu jako człowiek, a nie jako Bóg?

_________________
"W Tobie Panie zaufałem, nie zawstydzę się na wieki."


Wt lut 04, 2020 9:44 am
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Cz kwi 08, 2010 2:54 pm
Posty: 10835
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trójca Święta
robertson napisał(a):
Podałem oczywiste dowody z powodu ,których wydaje mi się,że nie jest poprawna wiara w to,że nasz zbawiciel był równy ze swoim ojcem.
Zwyczajnie dwa ku temu powody.
W zamian żadnego do nich się ustosunkowania,tylko do przeczytania"stare kotlety",które nic nie wnoszą do poruszonych kwestii. Nie odnoszą się do podanych wersetów,z których wynika,co wynika.
Albo nie czytasz tego co się do ciebie pisze, albo najzwyczajniej kłamiesz, bo już na wstępie odniosłem się do twojego wpisu:
sahcim napisał(a):
robertson napisał(a):
Z tej przyczyny trudno mi się dopatrzeć równości pomiędzy obdarzonym ,a obdarzającym.

Nikt nie twierdzi, że natura ludzka(stworzona przez Boga Słowo, którego jest własnością) może równać się z naturą swojego Stwórcy do którego należy...niemniej Bóg Słowo przyjmując ja za swoją drugą naturę wywyższył ją ponad wszystko co zostało stworzone...

Zacznij czytać ze zrozumieniem co się do ciebie pisze i nie pomijać w dyskusji o Osobie, o której piszesz, jej Boskiej tożsamości/natury, to będzie można rozmawiać...

_________________
Postaw, Panie, straż moim ustom
i wartę przy bramie warg moich!
Mojego serca nie skłaniaj do złego słowa...


Wt lut 04, 2020 12:33 pm
Zobacz profil
Zagadywacz
Zagadywacz

Dołączył(a): So sty 11, 2020 7:29 pm
Posty: 103
Płeć: mężczyzna
wyznanie: wierzę w Jezusa ale nie uznaję Trójcy i/lub Biblii
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trójca Święta
sahcim napisał(a):
robertson napisał(a):
Podałem oczywiste dowody z powodu ,których wydaje mi się,że nie jest poprawna wiara w to,że nasz zbawiciel był równy ze swoim ojcem.
Zwyczajnie dwa ku temu powody.
W zamian żadnego do nich się ustosunkowania,tylko do przeczytania"stare kotlety",które nic nie wnoszą do poruszonych kwestii. Nie odnoszą się do podanych wersetów,z których wynika,co wynika.
Albo nie czytasz tego co się do ciebie pisze, albo najzwyczajniej kłamiesz, bo już na wstępie odniosłem się do twojego wpisu:
sahcim napisał(a):
robertson napisał(a):
Z tej przyczyny trudno mi się dopatrzeć równości pomiędzy obdarzonym ,a obdarzającym.

Nikt nie twierdzi, że natura ludzka(stworzona przez Boga Słowo, którego jest własnością) może równać się z naturą swojego Stwórcy do którego należy...niemniej Bóg Słowo przyjmując ja za swoją drugą naturę wywyższył ją ponad wszystko co zostało stworzone...

Zacznij czytać ze zrozumieniem co się do ciebie pisze i nie pomijać w dyskusji o Osobie, o której piszesz, jej Boskiej tożsamości/natury, to będzie można rozmawiać...


Nie wiem,czy ty czytasz ze zrozumieniem ,czy świadomie pomijasz wszystko co napisałem.
Istotą dyskusji jest to,że to nie [logos] przyjmując ludzką naturę ją wywyższył.
Ponieważ istotą przytoczonych prze ze mnie wersetów jest to,że sam z o s t a ł wywyższony.
Nie ma mowy,że z momentem przyjęcia ludzkiej natury ta z tego powodu doświadczyła wywyższenia.
Tylko ,że on sam przyjmując ludzką naturę doświadczył poniżenia.
Już samo jej przyjęcie oznaczało doświadczenie p o n i ż en i a.
Wydaje mi się więc,że pisanie o wywyższeniu naszej [człowieczej] natury ponad wszystko jest nieporozumieniem.
Nie znam wersetów,które by to poświadczały.
Jak czytamy w 7 wer. 2 rodz.listu do Filip.:
"Lecz ogołocił samego siebie,przyjmując postać sługi stając się podobnym do ludzi",czy w wer.8
"z postawy uznany za człowieka uniżył samego siebie".
To zaistnienie jako człowiek ,to uniżenie.
A jego nie znało granic ponieważ "był posłuszny aż do śmierci ,i to śmierci na krzyżu".
I za to ,dosł "dlatego" to jest z tego powodu [theos] go wywyższył ,ponadto d a r o w a ł mu imię ,które jest ponad wszelkie imię".,
Wiele rzeczy przyczyniło się do jego w y w y ż s z e n i a,które stało się dzięki darowi jego udziałem ,jak i samo "o b d a r o w a n i e" go imieniem ponad inne.
Możesz pisać o wywyższeniu jego ludzkiej natury wraz z jej przyjęciem itp.
Jej przyjecie oznaczało jego poniżenie.
Tak czy inaczej p o d m i o t e m obdarowywania jest ostatecznie ojciec,
I to on doznaje wywyższenia dzięki wywyższeniu,którego staje się obiektem,a darczyńcą tego wywyższenia jest [theos].
Jeden daje drugi dostaje.
Jeden od drugiego ,i to co dostaje jest "darowaniem" gr.echaristo.
Ja nie mam wątpliwości,ze gr. czasownik hyperypsosen ozn. "nad wszystko wywyższyl,jak i tego,że było to jednak "darowaniem",dosł."aktem łaski wynikającej z miłości".
I przypominam,że tak naprawdę .
Tak naprawdę sposób egzystencji ,który miał w niebie został zastąpiony zaistnieniem j a k o człowiek.
A to to "sposób istnienia niewolnika" w porównaniu do wcześniejszego.
A czytamy,z e"s t a w s z y się" nim się stał,i zwyczajnie był człowiekiem.
I jest to zaistnienie jako człowiek równie dobrze podkreślone w okr."uznany za człowieka" w l.p.Z tej przyczyny autor nazywając go gr. homioma w tym przypadku podkreśla rzeczywiste zaistnienie jako człowiek.
I wszystko to "kenoza"poniżenie ,jak i towarzyszące jemu przemiany służyły do wykazania jego człowieczeństwa.
To,że zrezygnował z istnienia jako duch na rzecz zaistnienie jako materialny był ,jako ciało,gdy s t a ł się człowiekiem.
Niech ci się nie wydaje,że nie przeczytałem twojej uwagi.Rozumiem,że w to wierzysz,a ja podaję dlaczego nie.
Wydaje mi się,że mam ku temu podstawy i uzasadnione powody.
Ty napisałeś co innego,a ja umotywowałem swoje zdanie,starając się dowieść z jakiego powodu uznaję,że s t a j ą c się człowiekiem był nim,ponieważ s t a ł się człowiekiem.
Przyjął naturę ludzką i w niej żył jako człowiek.
Nie chcę "zachłannie trzymać się" swojego wyjaśnienia,gdy usłyszę poprawniejsze.
Jeszcze raz pozdrawiam


Wt lut 04, 2020 6:04 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Cz kwi 08, 2010 2:54 pm
Posty: 10835
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trójca Święta
robertson napisał(a):
Nie wiem,czy ty czytasz ze zrozumieniem ,czy świadomie pomijasz wszystko co napisałem.
Gdybym pomijał wszystko co napisałeś, to nie zgodził bym się z tobą pisząc masz rację... wywyższa się, czy tez daje(obdarowuje) się kogoś, kto nie był posiadaczem tego czym został obdarowany czy też Nikt nie twierdzi, że natura ludzka(stworzona przez Boga Słowo, którego jest własnością) może równać się z naturą swojego Stwórcy do którego należy...
Cytuj:
Istotą dyskusji jest to,że to nie [logos] przyjmując ludzką naturę ją wywyższył.
Jak to nie Logos(Bóg) wywyższył przyjętą przez siebie ludzką naturę skoro to przecież przez Boże Słowu(Logos) doznała wywyższenia i znalazła się w Niebie...
Cytuj:
Ponieważ istotą przytoczonych prze ze mnie wersetów jest to,że sam z o s t a ł wywyższony.
Wywyższony został Syn Człowieczy czyli ludzka natura należąca do Bożego Słowa(Logos), a nie Jego boska natura, której wg ciebie przecież nie posiadał gdy stał się człowiekiem...
Cytuj:
Nie ma mowy,że z momentem przyjęcia ludzkiej natury ta z tego powodu doświadczyła wywyższenia.
Jak to nie skoro ludzka natura nie może równać się naturze boskiej, a przecież z Pisma wiadomo, że w Chrystusie(Synu Człowieczym) była pełnia boskiej natury Kol. 2:9
Cytuj:
Tylko ,że on sam przyjmując ludzką naturę doświadczył poniżenia.
Już samo jej przyjęcie oznaczało doświadczenie p o n i ż en i a.
Jeżeli z Pisma wiadomo jest, że Bóg jest niezmienny w swojej naturze, to ani jakieś doświadczenie, ani nikt i nic nie jest w stanie wpłynąć na Niego tak aby przestał być niezmiennym...
Cytuj:
Wydaje mi się więc,że pisanie o wywyższeniu naszej [człowieczej] natury ponad wszystko jest nieporozumieniem.
Nie znam wersetów,które by to poświadczały.
Nie znasz wersetów, bo nie znasz Pisma...gdybyś znał, to wiedział byś że już prorok Dawid "widział" Syna Człowieczego(czyli ludzką/cielesną naturę) zasiadajacego po prawicy Wszechmocnego oraz nadchodzącego z obłokami niebieskimi...
Cytuj:
Jak czytamy w 7 wer. 2 rodz.listu do Filip.:
"Lecz ogołocił samego siebie,przyjmując postać sługi stając się podobnym do ludzi",czy w wer.8
"z postawy uznany za człowieka uniżył samego siebie".
To zaistnienie jako człowiek ,to uniżenie.
A jego nie znało granic ponieważ "był posłuszny aż do śmierci ,i to śmierci na krzyżu".
I za to ,dosł "dlatego" to jest z tego powodu [theos] go wywyższył ,ponadto d a r o w a ł mu imię ,które jest ponad wszelkie imię".,
No toż tym tutaj przecież sam potwierdzasz, że chodzi w tym o wywyższenie Syna Człowieczego czyli natury ludzkiej...przecież wcześniej tlumaczyłeś, że Słowo Boże istniejąc w postaci theos(boskiej) zamieszkując między nami w ciele(sarx, czyli mieso) przestało być theos zatem wywyższona jest natura ludzka, a nie boska...
Narazie tyle

_________________
Postaw, Panie, straż moim ustom
i wartę przy bramie warg moich!
Mojego serca nie skłaniaj do złego słowa...


Wt lut 04, 2020 9:52 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Cz kwi 08, 2010 2:54 pm
Posty: 10835
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trójca Święta
robertson napisał(a):
Tak czy inaczej p o d m i o t e m obdarowywania jest ostatecznie ojciec,
I to on doznaje wywyższenia dzięki wywyższeniu,którego staje się obiektem,a darczyńcą tego wywyższenia jest [theos].
Jeden daje drugi dostaje.
Jeden od drugiego ,i to co dostaje jest "darowaniem" gr.echaristo.
No więc się może zdecyduj czy obdarowany/wywyższony przez istotę będącą Theos jest także Istota o naturze theos(czyli jak piszesz wyżej Logos) czy jednak istota wyłącznie ludzka(ciało - sarx), nie posiadająca natury theos tak samo jak ta przywoływana przez ciebie w porównaniu woda, która stała się winem, nie posiada już w swojej naturze wody...? ? ?
Bo twierdzisz wyzej, że to nie natura ludzka należąca do Logos została w Nim wywyższona ale wg twojej interpretacji to Logos został wywyższony czyli Istota inna/różna od ludzkiej, a zatem ? ? ?
Cytuj:
Ja nie mam wątpliwości,ze gr. czasownik hyperypsosen ozn. "nad wszystko wywyższyl,jak i tego,że było to jednak "darowaniem",dosł."aktem łaski wynikającej z miłości".
I przypominam,że tak naprawdę .
Tak naprawdę sposób egzystencji ,który miał w niebie został zastąpiony zaistnieniem j a k o człowiek. A to to "sposób istnienia niewolnika" w porównaniu do wcześniejszego.
A czytamy,z e"s t a w s z y się" nim się stał,i zwyczajnie był człowiekiem.
I jest to zaistnienie jako człowiek równie dobrze podkreślone w okr."uznany za człowieka" w l.p.Z tej przyczyny autor nazywając go gr. homioma w tym przypadku podkreśla rzeczywiste zaistnienie jako człowiek.
I wszystko to "kenoza"poniżenie ,jak i towarzyszące jemu przemiany służyły do wykazania jego człowieczeństwa.
To,że zrezygnował z istnienia jako duch na rzecz zaistnienie jako materialny był ,jako ciało,gdy s t a ł się człowiekiem.
Czyli co...zgadzasz się w końcu czy zaprzeczasz, że to należąca do Logos natura ludzka-cielesna w Nim została wywyższona ? ? ?
Cytuj:
Niech ci się nie wydaje,że nie przeczytałem twojej uwagi.Rozumiem,że w to wierzysz,a ja podaję dlaczego nie.
Wydaje mi się,że mam ku temu podstawy i uzasadnione powody.
Ty napisałeś co innego,a ja umotywowałem swoje zdanie,starając się dowieść z jakiego powodu uznaję,że s t a j ą c się człowiekiem był nim,ponieważ s t a ł się człowiekiem.
Przyjął naturę ludzką i w niej żył jako człowiek.
Nie chcę "zachłannie trzymać się" swojego wyjaśnienia,gdy usłyszę poprawniejsze.
Jeżeli, jak twierdzisz, gdy uslyszysz poprawniejsze wyjaśnienie, nie chcesz się zachłannie trzymać swojego, w którym dowodzisz, że Logos stając się człowiekiem był człowiekiem naprawdę, to tłumaczę/wyjaśniam ci po raz któryś, że oczywiście zgadzam się z tobą, że to człowiek(natura ludzka Logos, należąca wyłącznie do Niego) otrzymała w Nim wszelką władzę na niebie i na ziemi/została w Nim wywyższona/otrzymała Imię ponad wszelkie imię...jeżeli ty się z tym nie zgadzasz, to wytłumacz mi jaką naturę posiadał Logos gdy otrzymał/został obdarowany tym o czym mówi Pismo...? ? ?
Pozdrawiam również...

_________________
Postaw, Panie, straż moim ustom
i wartę przy bramie warg moich!
Mojego serca nie skłaniaj do złego słowa...


Śr lut 05, 2020 12:49 am
Zobacz profil
Zagadywacz
Zagadywacz

Dołączył(a): So sty 11, 2020 7:29 pm
Posty: 103
Płeć: mężczyzna
wyznanie: wierzę w Jezusa ale nie uznaję Trójcy i/lub Biblii
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trójca Święta
sahcim napisał(a):
robertson napisał(a):
Nie wiem,czy ty czytasz ze zrozumieniem ,czy świadomie pomijasz wszystko co napisałem.
Gdybym pomijał wszystko co napisałeś, to nie zgodził bym się z tobą pisząc masz rację... wywyższa się, czy tez daje(obdarowuje) się kogoś, kto nie był posiadaczem tego czym został obdarowany czy też Nikt nie twierdzi, że natura ludzka(stworzona przez Boga Słowo, którego jest własnością) może równać się z naturą swojego Stwórcy do którego należy...
Cytuj:
Istotą dyskusji jest to,że to nie [logos] przyjmując ludzką naturę ją wywyższył.
Jak to nie Logos(Bóg) wywyższył przyjętą przez siebie ludzką naturę skoro to przecież przez Boże Słowu(Logos) doznała wywyższenia i znalazła się w Niebie...
Cytuj:
Ponieważ istotą przytoczonych prze ze mnie wersetów jest to,że sam z o s t a ł wywyższony.
Wywyższony został Syn Człowieczy czyli ludzka natura należąca do Bożego Słowa(Logos), a nie Jego boska natura, której wg ciebie przecież nie posiadał gdy stał się człowiekiem...
Cytuj:
Nie ma mowy,że z momentem przyjęcia ludzkiej natury ta z tego powodu doświadczyła wywyższenia.
Jak to nie skoro ludzka natura nie może równać się naturze boskiej, a przecież z Pisma wiadomo, że w Chrystusie(Synu Człowieczym) była pełnia boskiej natury Kol. 2:9
Cytuj:
Tylko ,że on sam przyjmując ludzką naturę doświadczył poniżenia.
Już samo jej przyjęcie oznaczało doświadczenie p o n i ż en i a.
Jeżeli z Pisma wiadomo jest, że Bóg jest niezmienny w swojej naturze, to ani jakieś doświadczenie, ani nikt i nic nie jest w stanie wpłynąć na Niego tak aby przestał być niezmiennym...
Cytuj:
Wydaje mi się więc,że pisanie o wywyższeniu naszej [człowieczej] natury ponad wszystko jest nieporozumieniem.
Nie znam wersetów,które by to poświadczały.
Nie znasz wersetów, bo nie znasz Pisma...gdybyś znał, to wiedział byś że już prorok Dawid "widział" Syna Człowieczego(czyli ludzką/cielesną naturę) zasiadajacego po prawicy Wszechmocnego oraz nadchodzącego z obłokami niebieskimi...
Cytuj:
Jak czytamy w 7 wer. 2 rodz.listu do Filip.:
"Lecz ogołocił samego siebie,przyjmując postać sługi stając się podobnym do ludzi",czy w wer.8
"z postawy uznany za człowieka uniżył samego siebie".
To zaistnienie jako człowiek ,to uniżenie.
A jego nie znało granic ponieważ "był posłuszny aż do śmierci ,i to śmierci na krzyżu".
I za to ,dosł "dlatego" to jest z tego powodu [theos] go wywyższył ,ponadto d a r o w a ł mu imię ,które jest ponad wszelkie imię".,
No toż tym tutaj przecież sam potwierdzasz, że chodzi w tym o wywyższenie Syna Człowieczego czyli natury ludzkiej...przecież wcześniej tlumaczyłeś, że Słowo Boże istniejąc w postaci theos(boskiej) zamieszkując między nami w ciele(sarx, czyli mieso) przestało być theos zatem wywyższona jest natura ludzka, a nie boska...
Narazie tyle


Nie wiem jak to napisać ,żebyś zrozumiał co napisałem.
Wtedy,gdy piszę,że to nie [logos]się wywyższył idzie mi o to,że z o s t a ł wywyższony,przez inną osobę,to jest przez [theos] ojca.
Nie ma mowy,że sam siebie wywyższył tylko jak jest napisane- został wywyższony.
"Została [mu] mi d a n a władza".Mt.28:18 czy Filip.
2:8
"DLATEGO BÓG GO WYWYŻSZYŁ".
To jedno i drugie:
" I NADAŁ MU IMIĘ"
Dosł.
"DAROWAŁ MU IMIĘ".
Tak jak w Dz.Ap.10:42 :
"...BÓG USTANOWIŁ GO SĘDZIĄ ŻYWYCH I UMARŁYCH".


I co istotne nie ma mowy o zamieszkaniu w człowieku ,jako przybraniu ciała,czy przebraniu się w ciało.
Jest napisane "słowo s t a ł o się ciałem".
Nie,że uczyniło sobie z niego mieszkanie.Nie,że "ubrało" się w ciało,gr.sarx mięso,tylko,że stało się ciałem [dosł.mięsem].
Tak jak woda stała się winem przestając być wodą.
Nastąpiła p r z e m i a n a.
Jedno stało się drugim,innym.
Nie ma możliwości,żeby woda pozostała tym czym była,jeżeli ma się s t a ć winem.
I nic nie da,że podstawą wina jest woda.Jest i każdej żywej komórki występując w macierzy cytoplazmatycznej.
Jest tym bardziej podstawą macierzy,tylko,że ta to nie sama woda.
Tak jak wino to nie samo woda.
Wtedy ,gdy jedno staje się drugim przestaje być tym czym było.
Nie ma mowy,że logos s ta ł się ciałem i pozostał tym czym był,jakby tylko goły się ubrał.
Tak jak gąsienica ,gdy staje się motylem,przestaje być gąsienicą.
Nie jest już tym samym.
Tak ,gdy słowo stało się ciałem przestało być tym czym było.
Nie ma mowy o 1 + 1.Jedna natura + druga.
Jedna zamiast drugiej.
Z tego powodu jest nauka,że "stało się ciałem".
Nie,że się w nie przebrało,ubrało.
Stało i zaszła przemiana,jak w przypadku metamorfozy.
Nie w ten sposób,tylko jedno na miejsce drugiego.
Jedno z drugiego,jedno w drugie.
I to jest istota nauki,że [logos stał się ciałem].
Nie,że je miał,tak jak mamy na sobie ubrania.I ono sprawia,że niekiedy możemy brać za tego kim nie jesteśmy.
A jak wykazywałem z powołaniem się na wer. z Filip2:-7-8.to jego "uznanie za człowieka" itp.oznacza ,że nim był,ponieważ się nim stał.
Z tego powodu pisanie o "dwóch naturach" jest moim zdaniem nadużyciem.
Przeciwne wywodom z podanych wersetów.
Nie znam wer.które mówią,że posiadał dwie natury.Jeżeli istnieją,proszę zacytuj.
Nie zapędzałbym się na twoim miejscu w przypisywaniu temu co wynika z Kol.2:9 więcej niż z niego wynika.
Rozumiem,że co niektórzy oddają nawet ten werset:
"W CHRYSTUSIE PRZEBYWA NA SPOSÓB CIELESNY BÓG W CAŁEJ PEŁNI" K.Romaniuk.
Jeżeli już to "w nim mieszka cieleśnie pełnia "theos.
A dosł."hoti en auto katoikei pan to pleroma tes theotetos somatikos"
czyli:
"bo w nim zamieszkuje całe wypełnienie boskości cieleśnie".
Z tego powodu ks.bp.Kazimierz Romaniuk oddaje to tak jak to tłumaczycie,nie tak ,jak jest napisane.
Poza tym we wszystkich przeze mnie podanych wersetach czytamy,że to [BÓG OJCIEC]
dał mu władzę,Mt.28:18 ofiarował imię Filip.2:8itp.i to On zadecydował,że drugi to dostał.
Nie jest inaczej i w tym przypadku.
W istocie w nim "zamieszkuje całe wypełnienie..."Kol2:9
Jest tylko znowu pewne zapewnienie i podobna sytuacja.
Jak wynika z Kol.1:19
"...upodobał sobie ojciec,żeby w nim zamieszkała cała pełnia".
I tak jak d o s t a ł władzę ,imię,tak i "p e ł n i ę theotetos".
Nie on sam,tylko inny za niego ,niemniej dla niego.
Ma wiele,niemniej wszystko co ma ,ma bo dostał,zawdzięcza to o j c u.
Jeden drugiemu.
Wszystko.
W tym i "pełnię boskości".
Taka jest prawda.To ojciec "upodobał sobie",żeby tak było.
I jeszcze jedno ,pewne jest ,że otrzymał pełnię.
Tylko,że w Kol.2:10 ponownie czytamy,że "jest głową wszelkiej zwierzchności i władzy",a wszyscy do których skierował te słowa posiadają
"pełnię w nim"
"Imacie pełnię w nim".
Taką jaka on otrzymał od ojca zgodnie z wer.19 "miał upodobanie ,żeby całe wypełnienie zamieszkać" ,"żeby w nim zamieszkała cała pełnia".
To samo "wypełnienie".
I mamy je ponieważ zostaliśmy:
"dopełnieni w nim".
Tylko,że posiadanie :
"BOSKIEJ NATURY"
nie oznacza równości z ojcem i posiadania jego wszystkich atrybutów np.wszechmocy i równości we wszystkim ze stworzycielem.
Przecie z w 2 Ptr.1:4 czytamy,że zostały dane nam :
"bardzo wielkie i cenne obietnice..."
Jakie?
"abyście przez nie stali sie uczestnikami..."
czego?
"BOSKIEJ NATURY"
Tak to w istocie :
"genesthe theias koinonoi fysers"
"STALIBYŚCIE SIĘ BOSKIEJ WSPÓLNIKAMI NATURY"
"BOŻEJ NATURY" Bp.


Śr lut 05, 2020 8:11 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Cz kwi 08, 2010 2:54 pm
Posty: 10835
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trójca Święta
robertson napisał(a):
Nie wiem jak to napisać ,żebyś zrozumiał co napisałem.
Wtedy,gdy piszę,że to nie [logos]się wywyższył idzie mi o to,że z o s t a ł wywyższony,przez inną osobę,to jest przez [theos] ojca.
Robertson...ale ja nigdzie temu nie zaprzeczam, że to nie Logos(czyli Istota o naturze boskiej) się wywyższył więc nie wiem z kim ty tutaj polemizujesz(wyjaśniasz swoje rozumowanie)...?
Cytuj:
Nie ma mowy,że sam siebie wywyższył tylko jak jest napisane- został wywyższony.
Został wywyższony Syn Człowieczy(podlegającą zmianie natura ludzka/cialo), a nie Logos(niezmienna natura boska - patrz Mal 3:6)
Cytuj:
"Została [mu] mi d a n a władza".Mt.28:18 czy Filip.
2:8
"DLATEGO BÓG GO WYWYŻSZYŁ".
To jedno i drugie:
" I NADAŁ MU IMIĘ"
Dosł.
"DAROWAŁ MU IMIĘ".
Tak jak w Dz.Ap.10:42 :
"...BÓG USTANOWIŁ GO SĘDZIĄ ŻYWYCH I UMARŁYCH".
Pełna zgoda...Bóg wywyższył/darował imię Synowi Człowieczemu...
Cytuj:
I co istotne nie ma mowy o zamieszkaniu w człowieku ,jako przybraniu ciała,czy przebraniu się w ciało.
Jest napisane "słowo s t a ł o się ciałem".
Nie,że uczyniło sobie z niego mieszkanie.Nie,że "ubrało" się w ciało,gr.sarx mięso,tylko,że stało się ciałem [dosł.mięsem].
No więc jeżeli wg twojego rozumowania Logos(natura boska) stając się ciałem przestał być/utracił to, co stanowiło o Jego boskości(naturę boską), to dlaczego twierdzisz, że to Logos(natura boska), a nie Syn Człowieczy(człowiek-natura cielesna) został wywyższony...? Toż wg twojego rozumowania Logos(natura boska) przestał istnieć w człowieku...
Cytuj:
Tak jak woda stała się winem przestając być wodą.
Nastąpiła p r z e m i a n a.
Jedno stało się drugim,innym.
Nie ma możliwości,żeby woda pozostała tym czym była,jeżeli ma się s t a ć winem.
I nic nie da,że podstawą wina jest woda.Jest i każdej żywej komórki występując w macierzy cytoplazmatycznej.
Jest tym bardziej podstawą macierzy,tylko,że ta to nie sama woda.
Tak jak wino to nie samo woda.
Wtedy ,gdy jedno staje się drugim przestaje być tym czym było.
Nie ma mowy,że logos s ta ł się ciałem i pozostał tym czym był,jakby tylko goły się ubrał. Tak jak gąsienica ,gdy staje się motylem,przestaje być gąsienicą.
Nie jest już tym samym.
Tak ,gdy słowo stało się ciałem przestało być tym czym było.
Chłopie...co z twoją logiką ? ? ?
Skoro wg twojego rozumowania nie ma mowy żeby logos(byt o naturze boskiej) stając się ciałem pozostał tym czym był(czyli bytem o naturze boskiej), to Bóg nie wywyższył logos, bo wg ciebie ten przestał istnieć, tylko wywyższył inny byt - człowieka(byt o naturze ludzkiej), który logosem nie jest tak jak wino po przemiamie nie pozostało wodą ani motyl gąsienicą...
Cytuj:
Nie znam wer.które mówią,że posiadał dwie natury.Jeżeli istnieją,proszę zacytuj.
Już zacytowałem Kol 2:9 ale do ciebie nie dociera, że jeśli "w nim zamieszkuje całe wypełnienie boskości cieleśnie" tzn że natura ludzka nie jest wszystkim co stanowi o tym kim jest...
Cytuj:
Poza tym we wszystkich przeze mnie podanych wersetach czytamy,że to [BÓG OJCIEC]
dał mu władzę,Mt.28:18 ofiarował imię Filip.2:8itp.i to On zadecydował,że drugi to dostał.
Oczywiście...Bóg Ojciec dał to wszystko swojemu Synowi - człowiekowi który nosił imię nadane Mu przez Jego Matkę...
Cytuj:
Nie jest inaczej i w tym przypadku.
W istocie w nim "zamieszkuje całe wypełnienie..."Kol2:9
Jest tylko znowu pewne zapewnienie i podobna sytuacja.
Jak wynika z Kol.1:19
"...upodobał sobie ojciec,żeby w nim zamieszkała cała pełnia".
I tak jak d o s t a ł władzę ,imię,tak i "p e ł n i ę theotetos".
Nie on sam,tylko inny za niego ,niemniej dla niego.
Nie inaczej ! ! ! Stąd już w odpowiedzi do twojego pierwszego wpisu potwierdziłem iż oczywiście, że wywyższa się, czy też daje(obdarowuje) się kogoś, kto nie był posiadaczem tego czym został obdarowany...nie czytałeś ?
Cytuj:
Ma wiele,niemniej wszystko co ma ,ma bo dostał,zawdzięcza to o j c u.
Jeden drugiemu.
Wszystko.
W tym i "pełnię boskości".
Taka jest prawda.To ojciec "upodobał sobie",żeby tak było.
I jeszcze jedno ,pewne jest ,że otrzymał pełnię.
Tylko,że w Kol.2:10 ponownie czytamy,że "jest głową wszelkiej zwierzchności i władzy",a wszyscy do których skierował te słowa posiadają
"pełnię w nim"
"Imacie pełnię w nim".
Taką jaka on otrzymał od ojca zgodnie z wer.19 "miał upodobanie ,żeby całe wypełnienie zamieszkać" ,"żeby w nim zamieszkała cała pełnia".
To samo "wypełnienie".
I mamy je ponieważ zostaliśmy:
"dopełnieni w nim".
Tylko,że posiadanie :
"BOSKIEJ NATURY"
nie oznacza równości z ojcem i posiadania jego wszystkich atrybutów np.wszechmocy i równości we wszystkim ze stworzycielem.
Przecie z w 2 Ptr.1:4 czytamy,że zostały dane nam :
"bardzo wielkie i cenne obietnice..."
Jakie?
"abyście przez nie stali sie uczestnikami..."
czego?
"BOSKIEJ NATURY"
Tak to w istocie :
"genesthe theias koinonoi fysers"
"STALIBYŚCIE SIĘ BOSKIEJ WSPÓLNIKAMI NATURY"
"BOŻEJ NATURY" Bp.
No pięknie to napisałeś...my, ludzie, którzy nie posiadaliśmy z natury boskości w sobie, staniemy się jej uczestnikami(zostaniemy wywyższeni) przez Boga tak jak i Syn Człowieczy zrodzony z Maryi został przez Boga wywyższony...

_________________
Postaw, Panie, straż moim ustom
i wartę przy bramie warg moich!
Mojego serca nie skłaniaj do złego słowa...


Śr lut 05, 2020 11:39 pm
Zobacz profil
Zagadywacz
Zagadywacz

Dołączył(a): So sty 11, 2020 7:29 pm
Posty: 103
Płeć: mężczyzna
wyznanie: wierzę w Jezusa ale nie uznaję Trójcy i/lub Biblii
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trójca Święta
No to przyjacielu z samej oczywistości,że d o s t a ł to czego nie miał i miał to dopiero po tym ,gdy to dostał ,wynika oczywista oczywistość,że zajmuje pozycję niższą od tego,który mu wszystko d a ł.
Jeden ma,drugi nie.Jeden daje ,drugi dostaje.
Ten który "daje" to z oczywistych powodów "dający".
A taki to przekazujący coś,obdarzający czymś itd.
To także powierzający coś np.stanowisko.
To taki,który kieruje,wysyła,czy przekazuje do wykonania.
A "dostawać" to m.in objąć w posiadanie np.poprzez otrzymanie za darmo,czy np.za wykonaną pracę.
I nic nie zmieni tego,że to [ojciec ] jest tym,który daje,a [syn] tym,który otrzymuje.
I już z samej tej przyczyny widoczna jest różnica pomiędzy nimi,jak i różnica pozycji.
Ma to jeszcze większe znaczenie w języku greckim.
I to ,że jeden otrzymał od drugiego wyraźnie ukazuje różnice pomiędzy nimi,wyraźną miedzy nimi różnicę w zajmowanej pozycji.Inną pozycję.Jednego wyższą nad drugim.
Jak czytamy w Mt.28:18:
"...edothe moi pasa eksusia..."
"D a n a mi jest wszelka władza...".dosł."została mi dana".
"edothe",czyli "dana".
O tym samym ,o podobnym daniu ,tylko w pewnym stopniu czytamy np.Apok.6:4+8+7:2+9:3 i 5,11:2;13:5 i 7
Czytamy tam o pewnych postaciach,którym "dane zostało wziąć pokój z ziemi".Obj.6:4
W 6:2 czytamy o innej postaci,że:
"dany został mu wieniec" gr.edothe auto stefanos
Czy 6:8:
"dana została im władza nad jedną czwartą ziemi".
gr.edothe autois eksusia epi to tetarton tes ges
I tak w Mt.28:18 czytamy,że naszemu zbawicielowi :
"edothe moi pasa eksusia en urano kai epi tes g es ",czyli :"dana została mi wszelka władza na niebie i z i e m i"
W Apok.6:8 ,że śmierci i otchłani "dana została władza nad jedną czwartą ziemi".
W obu przypadkach "dana".
A gr. edothe to m.in "podarować dar,przyznać,umożliwić posiadanie,dać,powierzyć,oddać w czyjeś ręce" itp.
W tych przypadkach czytamy o pewnych postaciach,że "została dana im władza".
Tak naprawdę w tym przypadku [ theos -ojciec ]:
"jest ukrytym p o d m i o t e m takich wyrażeń [passivum divinum],jako ź r ó d ł o wszelkiego autorytetu i władzy [gr.eksousia],oddał im [postaciom z wizji apokaliptycznych] część władzy nad ziemią".
Im o d d a ł część,tak jak swemu synowi "wszelką władzę".
Tak to [ojciec] jest "źródłem wszelkiego autorytetu i władzy" w tym i swojego syna,któremu wszystko dał,i który mu z tej przyczyny wszystko zawdzięcza.
Nie ma z tej przyczyny okoliczności świadczących o ich równości,tylko zależności jednego od drugiego,a już na pewno pewności,że jeden ma bo otrzymał do od drugiego,jako "źródła" otrzymanej władzy.
Jego władzy,jak i wszelkiej władzy,która [synowi] została d a n a.
I to już samo w sobie pod wielkim znakiem zapytania stawia równość [syna z ojcem].
A tak naprawdę samo w sobie przeczy tej równości.
I nie idzie mi nawet w najmniejszym stopniu o poniżanie "wywyższonego".
Tylko o nie zapominaniu o tej okoliczności.
I o tym,że zawsze ,gdy czytamy o o stwórcy,że daje,to jest on dawcą danej rzeczy ,zajmuję pozycję nadrzędną względem wszystkim,którym daje.


N lut 09, 2020 3:54 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Cz kwi 08, 2010 2:54 pm
Posty: 10835
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trójca Święta
robertson napisał(a):
No to przyjacielu z samej oczywistości,że d o s t a ł to czego nie miał i miał to dopiero po tym ,gdy to dostał ,wynika oczywista oczywistość,że zajmuje pozycję niższą od tego,który mu wszystko d a ł.
Powtarzasz się nie patrząc chyba, że nikt nie przeczy temu, że człowiek(natura ludzka) Chrystusa"zajmuje"pozycję niższą od natury boskiej w Nim(bo, jak już mówiłem, natura ludzka nie jest wszystkim co stanowi o tym iż jest naszym Zbawicielem, tzn każde wypowiedziane przez Niego słowo jest Słowem Boga, a każdy Jego czyn jest Działaniem Boga).

_________________
Postaw, Panie, straż moim ustom
i wartę przy bramie warg moich!
Mojego serca nie skłaniaj do złego słowa...


Wt lut 11, 2020 3:27 pm
Zobacz profil
Zagadywacz
Zagadywacz

Dołączył(a): So sty 11, 2020 7:29 pm
Posty: 103
Płeć: mężczyzna
wyznanie: wierzę w Jezusa ale nie uznaję Trójcy i/lub Biblii
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trójca Święta
sahcim napisał(a):
robertson napisał(a):
No to przyjacielu z samej oczywistości,że d o s t a ł to czego nie miał i miał to dopiero po tym ,gdy to dostał ,wynika oczywista oczywistość,że zajmuje pozycję niższą od tego,który mu wszystko d a ł.
Powtarzasz się nie patrząc chyba, że nikt nie przeczy temu, że człowiek(natura ludzka) Chrystusa"zajmuje"pozycję niższą od natury boskiej w Nim(bo, jak już mówiłem, natura ludzka nie jest wszystkim co stanowi o tym iż jest naszym Zbawicielem, tzn każde wypowiedziane przez Niego słowo jest Słowem Boga, a każdy Jego czyn jest Działaniem Boga).

Tylko,że wszystko co napisałem stoi w sprzeczności z wiarą,że jeden był we wszystkim i zawsze równy drugiemu.
A wywody o jego nieludzkiej naturze np.z Kol.2:9 nie wskazują również na jego równą pozycję z ojcem,o czym wspomniałem,ponieważ ta stała się jego udziałem za jego sprawą,jak stała się naszą,czy może się taką stać.wer.10 .
Jeszcze bardziej 2 Pt.1:4.Wiemy,że dzięki powołaniu do uczestnictwa w chwale ,istnieje możliwość :
"STAĆ SIĘ UCZESTNIKAMI NATURY SAMEGO BOGA".
I nie idzie o wywyższenie jednej natury,gdy inna ma wszystko.
Idzie o to,że wszystko kim jest i co posiada nasz zbawiciel zawdzięcza swojemu ojcu.
Wszystko co ma po swoim zmartwychwstaniu.
To kim jest po nim i co ma zawdzięcza ojcu.
I to ten jest sprawcą jego wysokiej pozycji,jak ten z kolei mu wszystko zawdzięcza.
Nie zamierzam wszystkiego powtarzać.
Nic jednak nie zmieni tego,że wysoka pozycja syna wynika z życzliwości jego ojca.
I nie ma mowy o ich równości.
A twoje powracanie do nauki,że pewne część w nim doznała wywyższenia,podczas,gdy inna nie doznała nigdy poniżenia,wydaje mi się ,że nawet w obliczu podanych do tej pory przeze mnie wersetów ,jest nieprawdziwa.
A podane przez ciebie wersety ,nie tylko,że nie są jednoznaczne.Nie dowodzą same z siebie twoich wywodów.
Zrozum,i nie wykazałeś,że jest inaczej,że wszystko to co ma,jak i to kim jest po swoim zmartwychwstaniu nasz zbawiciel,zawdzięcza swemu ojcu.
Przywołam wer.z Filip.2:8-9:
"BÓG WIELCE GO WYWYŻSZYŁ [NIE JEGO CZŁOWIECZEŃSTWO- CIAŁO] I... Ł A S K A W I E DAŁ MU IMIĘ,KTÓRE JEST NAD WSZYSTKIE IMIĘ...".
Nic tego nie zmieni,jak i tego,że stanie się człowiekiem oznaczało dla n i e g o poniżenie.
Nie czegoś w nim,czy czegoś w nim nie.
O stworzonym człowieku w Ps.8:5 czytamy:
"UCZYNIŁEŚ GO BOWIEM NIEWIELE MNIEJSZYM OD ANIOŁÓW,CHWAŁĄ I CZCIĄ GO UKORONOWAŁEŚ". UBG
"UCZYNIŁEŚ GO NIEWIELE MNIEJSZYM OD BOGA" ks.bp.K.Romaniuk
A w Heb.2:5-9 czytamy o wyższości naszego zbawiciela po jego zmartwychwstaniu nad istotami duchowymi [aniołami].
Niemniej podczas swego życia :
"został uczyniony niewiele mniejszym od aniołów". wer.9
Jak czytamy w wer. 8,to ojciec :
"wszystko poddał pod jego stopy [chociaż] na razie jeszcze nie widzimy,by wszystko było mu poddane".
To też on za ziemskiego życia swego syna :
"poświadczył je przez znaki,cuda,różne dzieła mocy" wer.4
To o ojcu czytamy w wer.5 ,że :
"Nie poddał przecież aniołom przyszłego świata...".
Tylko poddał go swojemu synowi.
Ojciec synowi.
Przy czym tak naprawdę w Heb.2:6-8 znajdują się wersety z Ps.8:5-7 o pierwotnie stworzonym człowieku i jego wysokiej pozycji.
I doskonały człowiek jako taki zajmował w oczach stwórcy wysoką pozycję.
Niemniej "nieco niższą od aniołów". I taką zajmował nasz zbawiciel.I trzeba szukać wyszukanych argumentów w rodzaju [jego ziemska natura],żeby aprzeczyć faktowi,że "został uczyniony..."
co?
"uczyniony...
niższym od aniołów".
Nie jego ziemska natura,on został takim uczynionym.
Tak przynajmniej wynika z podanych wywodów z Heb.2:5-9
W tej argumentacji idzie o wykazanie,że po swoim zmartwychwstaniu doznał wywyższenia.
Wcześniej zajmował pozycję "niższą niż aniołowie".
Potem został wywyższony.
I w istocie:
"Skoro poddał mu wszystko,to nie zostawił niczego,co nie byłoby mu poddane".
Przy czym w 1 Kor.15:27 - 28 ponownie czytamy:
"Wszystko bowiem położył pod jego stopy".
I dalej:
"Kiedy zaś mówi,że wszystko z o s t a ł o poddane,jest
co?
j a s n e,że oprócz tego,który mu wszystko poddał.A gdy mu wszystko zostanie mu poddane,wtedy i sam syn będzie poddany temu,który synowi poddał wszystko...".
To potwierdza tylko wszystko co napisałem.
Jednemu [tj.synowi] wszystko zostało poddane,ponieważ istnieje ten "który synowi wszystko poddał".
Niemniej on sam nigdy nie zajmował pozycji pod synem,raczej ten pod nim.


Wt lut 11, 2020 4:28 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 14, 2010 12:50 pm
Posty: 17906
Lokalizacja: Rzeczpostpolita Polska
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trójca Święta
Wielka prośba: Przestań pisać każde zdanie od nowego wiersza, bo takie teksty bardzo ciężko się czyta.

_________________
"W Tobie Panie zaufałem, nie zawstydzę się na wieki."


Wt lut 11, 2020 4:50 pm
Zobacz profil
Zagadywacz
Zagadywacz

Dołączył(a): So sty 11, 2020 7:29 pm
Posty: 103
Płeć: mężczyzna
wyznanie: wierzę w Jezusa ale nie uznaję Trójcy i/lub Biblii
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Trójca Święta
Yarpen Zirgin napisał(a):
Wielka prośba: Przestań pisać każde zdanie od nowego wiersza, bo takie teksty bardzo ciężko się czyta.

Pewnie jest tak jak napisałeś.W sumie dziękuję za uwagę i postaram się do niej zastosować.
Pozdrawiam.


Wt lut 11, 2020 5:35 pm
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 629 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 42  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL